Πέμπτη, Νοεμβρίου 01, 2007
Τα πράγματα που αγαπώ #1
Ε λοιπόν το παραδέχομαι!

Έχω μια εμμονή με τα αντικείμενα που υπάρχουν στην ζωή μου.
Είμαι κατ εξοχήν συλλεκτικό ον και στο σπίτι συσσωρεύονται πράγματα που είτε είναι άχρηστα είτε είναι φθαρμένα και παροπλισμένα είτε μου θυμίζουν κάτι και δεν μπορώ να τα αποχωριστώ με τίποτα.
Τι σημαίνει αυτό;
Παραφράζοντας το γνωστό «μια γυναίκα μπορεί να έχει πολλά κοσμήματα αλλά ποτέ δεν έχει αρκετά κοσμήματα» στο σπίτι ένας άνθρωπος σαν και εμένα μπορεί να έχει πολλά ντουλάπια αλλά δεν έχει ποτέ αρκετά ντουλάπια.
Σε τακτά χρονικά διαστήματα, σχεδιάζω νέα ντουλάπια για κάθε ελεύθερη γωνιά του σπιτιού και με το που τα κατασκευάζουμε είναι ήδη γεμάτα!

Οι φίλοι με κοροϊδεύουν γι αυτό και μου κάνουν συνήθως την γνωστή ερώτηση:
Αν πρέπει να πάρεις ένα μόνο αντικείμενο από το σπίτι και όλα τα άλλα να τα χάσεις ποιο θα ήταν αυτό;
Και στην σκέψη μόνο με πιάνει απελπισία, αν δε αυτό αφορά μόνο τα βιβλία μου, εκεί με πιάνει πανικός.
Τούτες τις μέρες που κυκλοφορεί στα μπλόγκς το παιχνίδι με τα αγαπημένα αντικείμενα, μ΄ όλο που κανένας δεν με προσκάλεσε, κάθισα και σκέφτηκα ποια από τα αντικείμενα του σπιτιού είναι τα πιο αγαπημένα –εκτός από «όλα» βέβαια-

Σας τα περιγράφω, σε δόσεις.
Σιγά μην έφτανε ενα ποστ για όλα τα πράγματα που αγαπώ!

Volume#1 Βιβλία

Όλη η βιβλιοθήκη, ασφαλώς!
Τα βιβλία είναι τα πιο αγαπημένα αντικείμενα του σπιτιού.
Απόκτησα το πρώτο μου, το «Κάστρο» του Κρόνιν όταν ήμουν στο Δημοτικό και άκουγα μονίμως γκρίνιες, όταν διάβαζα αυτό και τα άλλα «εξωσχολικά» βιβλία, σε βάρος των σχολικών.

Το έπιπλο της βιβλιοθήκης σχεδιάστηκε πριν από οτιδήποτε άλλο όταν ανακαινίζαμε το σπίτι είκοσι χρόνια πριν και η διαρρύθμιση έγινε με αυτή σαν δεδομένο.
Παρ όλο που κατασκευάστηκε αρκετά χρόνια μετά, δίνοντας επιτέλους στα βιβλία που στοιβάζονταν σε κάθε ελεύθερη επιφάνεια, την θέση τους, θεωρώ ότι είναι το πιο υπέροχο πράγμα που έχω στο σπίτι μου.
Βέβαια έπαθε κι αυτή το ίδιο που παθαίνουν τα ντουλάπια μου όταν κατασκευάζονται. Γέμισε ασφυκτικά αμέσως, με αποτέλεσμα την επόμενη μέρα να κάνω σχέδια για μία ακόμα ή ίσως και δύο –και μία στην κουζίνα ίσως, ή ακόμα και στο μπάνιο χμ.. the sky is the limit!-

Ιδού λοιπόν η αγαπημένη μου βιβλιοθήκη.




Πιάνει τον ένα τοιχο του καθιστικού, την έχω σχεδιάσει μόνη μου και έχω περάσει ώρες με τον κυρ Γιάννη, τον μαραγκό που την κατασκεύασε, μέχρι να καταλάβει πως ακριβώς ήθελα και την τελευταία της γωνίτσα.
Τα βιβλία που περιέχει έχουν συλλεχθεί σε διάστημα μεγαλύτερο των 20 χρόνων, και όλα έχουν διαβαστεί το λιγότερο δύο φορές. Είναι βιβλία διαφόρων ειδών από παιδική λογοτεχνία μέχρι επιστημονική φαντασία και από Ιστορία -η εμμονή του καλού μου- μέχρι μια καλή συλλογη από κόμιξ -η δική μου νεανική εμμονή-
Τα περισσότερα βιβλία Ιστορίας ωστόσο, βρίσκονται δίπλα, στο σύνθετο, που δεν φαίνεται στην φωτό και που αντί να φιλοξενεί βαζάκια και διακοσμητικά, κάνει και αυτό χρέη βιβλιοθήκης.

.
.
Και ιδού το βιβλίο που θα έσωζα αν έπρεπε να σώσω από αυτήν μόνο ένα. Από το πόσο σπασμένη είναι η ράχη του μπορείτε να καταλάβετε πόσες φορές το έχω διαβάσει!
("Το όνομα του Ρόδου", Ουμπέρτο Εκο)

Εννοώ, χμ…! θα το έσωζα και μετά σίγουρα θα με κλείνανε σε κανένα... φρενοκομείο, που θα είχα χάσει όλα τα υπόλοιπα!
.
.


.
..
.
Καλό Μήνα!

Ετικέτες

 
posted by ralou at 11:45 μ.μ. | Permalink |


20 Comments:


  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 12:18:00 π.μ., Blogger H.Constantinos

    Καλό μήνα!

    Δεν μπόρεσα να διαβάσω τί λέει η ράχη του μπλε βιβλίου!!!

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 12:40:00 π.μ., Blogger moukelis

    Καλό μήνα!Πολλά βιβλία!!!Κι εμένα είναι η μεγάλη μου αγάπη,είμαι σίγουρη όταν πάω σε δικό μου σπίτι ότι θα φτιάξω μια τεράστια βιβλιοθήκη.Θέλω μάλιστα και μία από αυτες τις συρόμενες σκάλες που βλέπω στις ταινίες...Πέρνα μια βόλτα από το www.bookcrossing.com,ίσως το βρεις ενδιαφέρον.

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 1:21:00 π.μ., Blogger ralou

    Καλό Μήνα constantine!
    Το βιβλίο είναι το "Ονομα του Ρόδου" του Εκο.

    moukelis, τι εξαιρετική ιδέα το bookcrossing!
    Ειχε πέσει στα χέρια μου ενα τέτοιο βιβλίο στο μετρό της Κατεχάκη πριν κανένα χρόνο, ήξερα για την ιδέα αυτή αλλά το βιβλίο το είχα διαβάσει και το άφησα για κάποιον άλλο.
    Αν θυμάμαι καλά ήταν ενας Βενέζης.
    Δεν ξέρω πόση τύχη έχει αυτό το πράγμα στην Ελλάδα, φοβάμαι ότι ενα βιβλίο αφημένο σε ενα παγκάκι ή ενα τοιχάκι θα πέσει στα χέρια σχολιαρόπαιδων και θα έχει την τύχη των σχολικών βιβλίων στο τέλος της χρονιάς.
    Ειναι τόσο πολυ κρίμα κάτι τέτοιο...
    Η σκάλα στην βιβλιοθήκη είναι απαραίτητη ειδικά αν είναι τόσο ψηλη. Εχω ψάξει παντού αλλά πρέπει να γίνει παραγγελία γιατί το σπίτι είναι ψηλοτάβανο και η βιβλιοθήκη φτάνει μέχρι επάνω.
    Αχ! μου ζητάνε ενα κάρο λεφτα...!

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 8:58:00 π.μ., Blogger ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ

    KAΛO MHNA!!!!
    "΄Εβγαλα" το λαιμό μου για να διαβάσω τον τίτλο του μπλε βιβλίου, αλλά με έσωσε η απάντησή σου στον h.constantino..
    Συμμερίζομαι την αγάπη σου, γιατί είναι μαζεμένα με μεράκι και αγάπη.

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 10:54:00 π.μ., Blogger tassoula

    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!
    Το όνομα του ρόδου είναι καταπληκτικό!Νομίζω οτι είναι απο τα βιβλία που το έχουμε σε 3 αντιτυπα (ναι τέτοια μουρλα,δεν φτάνει που διαβάζουμε κάποια τα έχουμε πάνω απο 2 φορές)!

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 10:55:00 π.μ., Blogger  ZouZouna

    Aχα!!!!! το Κάστρο του Κρόνιν ε? Ω... που με γύρισες πίσω... Και δεν ξαναδιαβάζω τα παλιά και κλασσικά πιά.... Εμείς την ανάλογη την έχουμε στο διαμέρισμα του υπογείου γιατί δεν χωράει στο σπίτι μας !! Οσο για την σκάλα, να σου πω, για κάτι που ξέρω να λύσεις το θέμα σου. Βρε Ραλλου, 2 μέτρα γυναίκα είσαι, θέλεις και σκάλα? Τέλος πάντων, έχει τη λύση η ζουζουνίτσα σου !

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 2:30:00 μ.μ., Blogger ralou

    Ετσι είναι Γλαρένια!
    Τα βιβλία άλλωστε τα αγαπάω και σαν αντικείμενα. Να δεις πως τα κακακεύω τα καινούρια, ειδικά αν είναι από αυτά σε σαμοά χαρτί!
    Τα παλιά βέβαια είναι ταλαιπωρημένα. Ειδες πως έχει καταντήσει το χάρτινο εξώφυλλο του "Κάστρου"!

    Ο Νικόλας έφερε και τα δικά του βιβλία όταν παντρευτήκαμε Τασούλα και βρεθήκαμε με πολλά διπλά.
    Αλλά και μετά, ειδικά τα Λεξικά -που είναι η άλλη τρέλα του- τα αγοράζει ξανά σε κάθε καινούρια έκδοση!

    Αγρια και κερασένια ζουζούνα μου, να μου πεις οπωσδήποτε για την σκάλα!
    Δύο μέτρα γυναίκα δεν είμαι, αλλά έτσι κι αλλιώς η βιβλιοθήκη έχει ύψος 3 μέτρα, το πάνω ράφι της είναι περίπου στα 2,60 από το έδαφος, όσο και να τεντωθώ η γυναίκα δεν το φτάνω με τίποτα!

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 2:41:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Ραλούκα μου, βλέπω δίπλα τη συλλογή μ τα άπαντα του Σαίξπηρ απ΄την Επικαιρότητα? Κι εγώ τα μαζεύω!
    Το σύνθετο το ΄χω στο δωμάτιό μου κι εξυπηρετεί εν είδει βιβλιοθήκης!Κι εγώ μια με σκαλί που ν ανεβαίνει, όπως το ασανσέρ θέλω!

    Τυχερήήή! :)))))

    Υ.γ.Όσο για την πρόσκληση νόμιζα πως σου είχαν ήδη δώσει,γι αυτό δεν! Θεώρησε λοιπόν πως σε κάλεσα εγώ. Σπεύδω να επανορθώσω! ;)

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 4:25:00 μ.μ., Blogger ralou

    ρενατάκι, δεν παραπονέθηκα για την πρόσκληση. Σιγά μην θέλω αφορμή να κοκορευτώ για τα βιβλία μου ;)
    Η αλήθεια είναι ότι εγώ φταίω, τον τελευταίο καιρό που σερφάρω πολύ λίγο, λόγω συνθηκών, εχω χαθεί από πολλούς φίλους και μάτια που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται!
    Οσο για τα... απαντότατα του Master William, η συλλογή περιλαμβάνει και άλλες εκδόσεις εκτός από αυτή.
    Και βέβαια η θέση του Εκο δεν είναι ανάμεσα τους.
    Τα βιβλία μου τα έχω εκπαιδευμένα και στέκονται σε αυστηρά καθορισμένες θέσεις, ράφια και στήλες και υπάρχει και η αντίστοιχη database στον υπολογιστή γι αυτό!
    Α! τι να σου πω!
    Σαν παιδιά μου τα έχω και τα παιδιά θέλουν πειθαρχία!
    :D :D :D

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2007 7:28:00 μ.μ., Blogger An-Lu

    ;-)
    Τίποτα λιγότερο από "Το όνομα του Ρόδου"!!!
    Σε φιλώ!

     
  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 03, 2007 9:52:00 π.μ., Blogger cindaki

    Καλημέρα ραλού!!!

    Η βιβιλιοθήκη σου είναι υπέροχη!
    Ένας θησαυρός!

     
  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 03, 2007 4:22:00 μ.μ., Blogger βασίλης

    Πολύ μεγάλη βιβλιοθήκη. Αν και δεν είχα αμφιβολία. Φαίνεσαι άνθρωπος που του αρέσει το βιβλίο και το διάβασμα. "Το όνομα του ρόδου" 'Ενα βιβλίο, μια ιστορία

     
  • At Κυριακή, Νοεμβρίου 04, 2007 4:28:00 μ.μ., Blogger panagiota

    Διαβάζοντας σε ανακάλυψα πως χρειάζομαι...ντουλάπια και ράφια!και να βάλω τάξη στα βιβλία μου.
    Υπέροχο αφήγημα "το όνομα του ρόδου" και άψογη η βιβλιοθήκη.
    Στα"πράγματα που αγαπώ"είναι και τα βιβλία και οι γάτες και τα λουλούδια!
    Είναι ο τρόπος ζωής της Παναγιώτας!

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 05, 2007 12:19:00 π.μ., Blogger ralou

    Βλέπω γοργονάκι, ότι το βιβλίο αυτό έχει πολλούς που το αγαπούν.
    Παρ΄όλο που μπορεί να το διαβάσει κανείς σαν μια περιπέτεια, έχει και πολλές άλλες αναγνώσεις.
    Κάθε φορά βλέπεις και διαφορετική, άσε που περιγράφει και μία μαγική βιβλιοθήκη!

    Σοφάκι, δεν περνάει μέρα που να μην την χαζεύω σαν να είναι η πρώτη φορά.
    Οταν γυρίζω από διακοπές ή κάποιο ταξίδι είναι το πρωτο πράγμα που πλησιάζω -και χαϊδεύω μέσα στο σπίτι.
    Με την εκάστοτε γάτα μου στην αγκαλιά βέβαια, μην ξεχνιώμαστε!

    Βασίλη, έχω φάει τις κατσάδες τις ζωής μου για αυτά.
    Οταν ήμουν μικρή, το να διαβάζεις βιβλία σε βάρος των σχολικών, οι δικοί μου το θεωρούσαν μεγάλη αταξία. Αλλά εγώ, εκεί! βράχος!
    ;)

    "τα βιβλία και οι γάτες και τα λουλούδια"
    Δεν είχα καμία αμφιβολία, παναγιωτα!
    Ετσι κι εγώ αν και με χμ... λίγο αλλαγμενη τη σειρά.
    Επίσης τα λουλούδια μόνο στις γλάστρες τους. Καθόλου δεν μ αρέσουν στα βάζα!

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 05, 2007 1:55:00 π.μ., Blogger ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ

    Συνυπογράφω "με χίλια" στο προηγούμενο σχόλιό σου καλή μου! Κι εγώ που έχω κυριολεκτικά "τρέλα" με τα λουλούδια (σκέψου: 117 μεγάλες γλάστρες σε μπαλκόνια!), στα βάζα τα λυπάμαι, δεν μπορώ να τα καμαρώσω, με θλίβουν...
    Και τα βιβλία, έρωτας για μένα! Μόνο που όσον αφορά στο σύζυγό μου, εγώ δεν είμαι όσο τυχερή είσαι εσύ: ο Romeo μου καθόλου δε συμμερίζεται αυτή την ανάγκη μου! Αλλά για τα βιβλία ιστορίας & τα λεξικά, τον καταλαβαίνω τον καλό σου γιατί έχω το ίδιο κώλυμα!
    Η βιβλιοθήκη σου πραγματικά αξιοπρεπέστατη!
    Φιλάκια, καλημέρα & καλή-δυναμική εβδομάδα καλή μου! ;-)

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 05, 2007 12:22:00 μ.μ., Blogger Φωτούλα Τζιώντζου

    Σε αυτό το μπλογκοπαιχνίδι έχω λίγο μπερδευτεί με τις επιλογές. Σε όσες απαντήσεις έχω διαβάσει λείπει κάτι που θα το θεωρούσα βασικό για μπλόγκερ, για κάποιους δε "κολλημένους" μπλόγκερ σαν τη 1η επιλογή. Δεν είναι περίεργο που δεν βρήκα πουθενά κάποιον να βάζει στη λίστα του τον υπολογιστή του, έστω και τελευταίο στη σειρά;
    Καλή σας μέρα

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 05, 2007 3:43:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Βιβλία και γάτες, φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους αλλά......είναι σαν το φεγγάρι με την παλίρροια!

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 05, 2007 6:12:00 μ.μ., Blogger Crazy Tourists

    Πολύ καλό το όνομα του Ρόδου..Βέβαια αν ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου να διαλέξω κάποιο βιβλίο, θα έσωζα το "Εκατό χρόνια μοναξιάς".Με είχε συνεπάρει αυτό το βιβλίο...
    Για το παιχνίδι μη σκας! Κι εγώ από μόνη μου προσκλήθηκα!! Μετά από παρότρυνση-ανοιχτή πρόσκληση της Αγριο Κερασοζουzounas!

    CrazyTourist2

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 06, 2007 12:11:00 π.μ., Blogger ralou

    "117 μεγάλες γλάστρες" !!!
    Θα είναι υπέροχα την άνοιξη στο μπαλκόνι σου Ηλιαχτίδα!
    Παρ όλο που το διάβασμα είναι μοναχική υπόθεση, είναι γεγονός ότι είναι καλό ο σύντροφος σου να συμμερίζεται την αγάπη σου και να συζητάς μαzί του κάθε βιβλίο που διαβάζεις. Μερικές φορές τσακωνόμαστε για το ποιός θα διαβάσει πρωτος ενα καινούριο, πλάκα έχει!
    Καλά! δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας. Ειμαι βέβαιη ότι ο Romeo σου αναπληρώνει την έλλειψη με άλλους τρόπους ;)

    Πολύ ωραίο ήταν αυτό με τις γάτες και τα βιβλία ηλιογράφε!
    "Σαν σαν το φεγγάρι με την παλίρροια!" !!!

    crazy tourist 2, με κίνδυνο να με αφορίσετε όλοι μαζί, πρέπει να ομολογήσω ότι ο Μαρκές δεν είναι ανάμεσα στους αγαπημένους μου.
    Γούστα είναι αυτά...

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 06, 2007 12:17:00 π.μ., Blogger ralou

    νερίνα, οι υπολογιστές δεν θα μπορούσαν να είναι ποτέ αγαπημένο αντικείμενο.
    Εργάζομαι πάνω τους περισσότερο από 20 χρόνια και τους βλέπω απλά σαν εργαλείo.
    Δεν είναι λίγες οι φορές που τα κείμενα μου τα γράφω στο χαρτί και μετά τα πληκτρολογώ.
    Αλλά βέβαια δεν θα μπορούσα να κάνω χωρίς αυτούς και ειδικά χωρίς το MSWord!
    Δειαφωρετηκά θα αίγραφα κάπος έτσυ!!!
    ;)

     
usefull  View My Public Stats on MyBlogLog.com