Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007
Η βίδρα και το νεροσκούληκο
Ο icarus μου έστειλε πρόσκληση να ποστάρω παιδικές φωτογραφίες στη θάλασσα.
Ηταν πριν από τα τραγικά γεγονότα αυτών των ημερών όταν κατέβασα τα κουτιά από το πατάρι και άρχισα να τις ψάχνω.
Δυο από αυτές, μαυρόασπρες βέβαια, ήταν ότι πρέπει.
Σήμερα, μπορεί να βγάζουμε χιλιάδες φωτογραφίες σε κάθε περίσταση της ζωής μας αλλά εκείνα τα χρόνια ήταν μάλλον σπάνιες και θυμάμαι ότι στις παραλίες κυκλοφορούσαν φωτογράφοι, αυτοί με την μηχανή πάνω στο τρίποδο, και φωτογράφιζαν όποιον ήθελε.
Μέσα στη μαυρίλα της εποχής, αποφάσισα να τις επιχρωματίσω και τις δύο, γιατί νομίζω ότι οι παιδικές φωτογραφίες πρέπει να είναι χρωματιστές.
Κι αν η ζωή μας είναι μαυρόασπρη μεγαλώνοντας, σίγουρα όταν ήμασταν παιδιά –την εποχή της αθωότητας- ήταν ή πρέπει να ήταν χρωματιστή.


Αγαπώ το νερό!
Δεν εννοώ την θάλασσα.
Η μάλλον, αγαπάω την θάλασσα επειδή είναι νερό.
Δεν τρελαίνομαι να κάθομαι να την αγναντεύω, μου αρκεί να χώνω το κεφάλι μου μέσα της.
Δεν μ’ αρέσουν τα πλεούμενα, να έχεις το νερό κάτω από τα πόδια σου και να μην μπορείς να χωθείς μέσα.
Παιχνίδια στην άμμο, πύργοι στο λιοπύρι και ηλιοθεραπείες δεν είναι για μένα. Η πιο αγαπημένη στιγμή είναι η πρώτη βουτιά που το δέρμα καυτό από τον ήλιο έρχεται σε επαφή με το δροσερό νερό.

Βέβαια, στα πέντε ή στα εννιά μου, δεν το σκεφτόμουν έτσι.
Εφτανε να πει ο πατέρας: Την Κυριακή πάμε στον Σχινιά ή στο Καβούρι, ή στην Λούτσα και εγώ ονειρευόμουν πλατσουρίσματα και βουτιές και τα δάχτυλα να παπουδιάζουν σαν φουσκωμένες σταφίδες.
Πέρασα τα πιο ευτυχισμένα παιδικά μου καλοκαίρια μέσα στη θάλασσα.
Μερικά από αυτά, τους τρεις μήνες που έκλειναν τα σχολεία, μετακομίζαμε –εκτός του πατέρα που δούλευε- σε κοντινή παραλιακή περιοχή, σε φτηνά ενοικιαζόμενα δωμάτια που το μόνο που μας ένοιαζε ήταν να είναι κοντά στη θάλασσα.

Ο πατέρας ήταν δεινός κολυμβητής και εξακολουθεί να είναι ακόμα και τώρα μ’ όλο που οι δυνάμεις του τον προδίδουν.
Η μαμά πάλι δεν τα πήγαινε καλά με τη θάλασσα.
Με τον πατέρα και τον αδελφό μου την χαιρόμαστε και εκείνη αποκαλούσε εμένα και τον Αντυ τον αδελφό μου που μέναμε με τις ώρες στο νερό “η Βίδρα και το Νεροσκούληκο”.

Στα τέσσερα κολυμπούσα με το σωσίβιο στα ρηχά της Λούτσας μαζί με τον Αντυ.

Στα ρηχά η μαμά ήταν μαζί μας.

Στα πέντε έμαθα να κολυμπάω στο Καβούρι ακουμπώντας τα χέρια στον αμμώδη βυθό της ρηχής παραλίας, με την φιλενάδα μου την Αριστέα.
Η μαμά, αμμόλουτρα στην παραλία και τσιρίδες μην πάμε στα άπατα.

Στα έξι ο πατέρας με πήρε μαζί του να κολυμπάμε στα βαθιά.
Η μαμά τρελαινόταν από το φόβο της και κάθε φορά γινόταν καυγάς.

Στα εφτά μαζί με τον Αντυ στα πέντε του, μαθαίναμε βουτιές στα ρηχά στον Σχινιά με βατραχοπέδιλα και μάσκες.
Η μαμά έφτιαχνε -καρτερικά πια- εργόχειρα με το βελονάκι κάτω από την ομπρέλα.

Στα οχτώ βουτάγαμε οι τρεις μας στα τεράστια κύματα που έσκαγαν στην παραλία με τα μελτέμια στο Ζούμπερι.
Η μαμά δεν άντεχε να κοιτάει.

Στα εννιά ακολουθούσαμε τον πατέρα στα βαθιά και πιάναμε με βουτιές άμμο και κοχύλια από τον βυθό, τρία μέτρα κάτω από την επιφάνεια.
Η μαμά το είχε πάρει πια απόφαση.

Μέχρι τα δεκαεφτά μου, που ήταν η πρώτη φορά που δεν πήγα διακοπές για να πιάσω την πρώτη μου καλοκαιρινή δουλειά, η θάλασσα δεν έλειψε ποτέ από τα καλοκαίρια μου.
Μετά ήρθαν οι εξετάσεις και σπουδές και μόνιμη δουλειά, και ειλικρινά ήταν πολύ παράξενο να μένω μακριά από το νερό τα καλοκαίρια.

Αλλά η μαμά μάλλον ανακουφίστηκε.


Τώρα κολυμπάω μάλλον σπάνια, η μαμά δεν υπάρχει για να κοψοχολιάζεται με τις αποκοτιές μου, ο Αντυ δεν μπορεί πια να ξεπεράσει τον 14χρονο γιο του στις απλωτές και ο πατέρας κοιτάει την θάλασσα με παράπονο από την παραλία στηριγμένος στο μπαστούνι του.
Εχουμε πάλι μια βίδρα και ενα νεροσκούληκο στην οικογένεια, τα ανίψια μου που συνεχίζουν την οικογενειακή παράδοση στην αγάπη στη θάλασσα και το νερό.

Να! Αυτή η φωτό είναι από την τελευταία μας βουτιά στη θάλασσα τώρα στις διακοπές.
Κι αυτό είναι το χέρι μου που μαζεύει ακόμα κοχύλια από το βυθό.
Μ’ όλο που δεν είναι πια εννιά χρονών.





p.s.
Ειναι άκαιρο αυτό το ποστ;
Μπορεί.
Νομίζω ότι έχω πει ξανά ότι οι εκλογές δεν με αφορούν.
Αρνούμαι να μπω στο παιχνίδι και αν αυτό μοιάζει να είναι κυνικό...
Ε λοιπόν! Είναι!




ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ !!

Ασχετο..
Εχω σοβαρό πρόβλημα στο μέιλ μου (στο gmail)
Γι αυτό μη μου θυμώσετε!
ΚΑΝΕΝΑ δεν έχω ξεχάσει!




Ετικέτες , ,

 
posted by ralou at 4:04 π.μ. | Permalink |


30 Comments:


  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007 11:10:00 π.μ., Blogger kiki

    Καλό μήνα!

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007 1:11:00 μ.μ., Blogger Φωτούλα Τζιώντζου

    +Καλό μήνα στην προηγούμενη ευχή..:)

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007 2:31:00 μ.μ., Blogger tassoula

    Πως τα καταφέρνεις και με συγκινείς έτσι κάθε φορά?....
    Πολλά φιλιά!
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007 3:10:00 μ.μ., Blogger αθεόφοβος

    Ξέρεις πόσο δροσερό έιναι αυτό το ποστ να το διαβάζεις μετά από 3 ώρες μέσα στη θάλασσα;

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007 3:12:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Καλό μήνα......είσαι γάτα και στην επεξεργασία της φωτογραφίας βλέπω!

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007 4:22:00 μ.μ., Blogger Jason

    Καλά κάνεις, μικρή Ραλλού, ήταν ένα πολύ γλυκό αλμυρό post. :)

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007 11:17:00 μ.μ., Blogger Coco

    Καλό μήνα! Αύριο θα είμαι στη θάλασσα για μπάνια Σεπτεμβρίου - ελπίζω να μην έχει αέρα στο βράχο! Έχω να δω θάλασσα από τον Ιούνη, χαχα! Μπλουμμμ!

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007 11:18:00 μ.μ., Blogger Coco

    Καλό μήνα! Αύριο ελπίζω να είμαι στη θάλασσα, που έχω να τη δω από τον Ιούλη! Μπλουμ!!!

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2007 11:19:00 μ.μ., Blogger Coco

    Λάθος! Από τον Ιούνη! (Αι χάσου, δαίμονα του πληκτρολογίου!)

     
  • At Κυριακή, Σεπτεμβρίου 02, 2007 12:44:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Καλό μήνα!
    Όχι, γλυκιά μου, δεν είναι ανεπίκαιρο το ποστ σου! Όμορφο και νοσταλγικό είναι! :) Φιλιάάά

    Αυτό με το μπαμπά δεινό κολυμβητή και τη μαμά ν' αγωνιά και να φωνάζει κάτι μου θυμίζει εμένα! ;)

     
  • At Κυριακή, Σεπτεμβρίου 02, 2007 12:56:00 π.μ., Blogger An-Lu

    Καλό μήνα Ραλούκα μου!

     
  • At Κυριακή, Σεπτεμβρίου 02, 2007 10:49:00 π.μ., Blogger ralou

    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ Κική και Νερίνα!!

    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ Τασούλα μου!

    Α! τυχερέ Αθεόφοβε!
    Τρεις ολόκληρες ώρες...!

    Ηλιογράφε, η τέχνη -και η μαγκιά- είναι να μπορείς τραβάς όμορφες φωτογραφίες.
    Η επεξεργασία δεν είναι τίποτα, απλά μια τεχνική που μαθαίνεται.

    Jason με τον Σεπτέμβριο να μας έρχεται με ζέστη -και δυστυχώς ουτε μια βροχούλα εδω στα δυτικά προάστια- μόνο οι αναμνήσεις μπορούν να μας ανακουφίσουν.

     
  • At Κυριακή, Σεπτεμβρίου 02, 2007 10:56:00 π.μ., Blogger ralou

    κοκό, ωραιοπαθή βελούδινη μαύρη γάτα -σου έχω πει ποσο μ'αρέσει αυτό; - καλό μήνα, και παρακαλώ ρίξε μια βουτιά και για μένα.

    ρενατάκι μου, βίοι παράλληλοι είμαστε σε τόσα πολλά!
    Καλό μήνα!

    Καλό μήνα γοργόνι μου!
    -κύριε δαίμονα του πληκτρολόγιου σωστά να το βάλεις: γοργόνι έγραψα, όχι γοργόνα-

     
  • At Κυριακή, Σεπτεμβρίου 02, 2007 1:15:00 μ.μ., Blogger Niemandsrose

    Καλό μήνα με ατίθασο μελτεμάκι,απέραντο γαλάζιο και ανεξερεύνητους βυθούς...
    Καλά που υπάρχουν άνθρωποι που μας ταξιδεύουν, έστω και νοερά.

     
  • At Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 03, 2007 10:06:00 π.μ., Blogger  ZouZouna

    Ησουν τυχερή. Είχες και τη μαμά, κι ας είχε "φοβίες' και τον μπαμπά, τα καλοκαίρια. Εμένα που ο μπαμπάς ταξίδευε, δεν ήταν ποτέ μαζί καλοκαίρι να κάνουμε μπάνια. Να με μάθει κολύμπι, βουτιές. Ετσι έχω μία απέχθεια στο κολύμπι και στις βουτιές και στα θαλασσινά παιγνίδια και καθομαι και κοιτώ την θάλασσα απο την παραλία. Νάσαι ευτυχισμένη πάντοτε με τις ωραίες αναμνήσεις!

     
  • At Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 03, 2007 1:09:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Γέλασα με τη δέυτερη φωτογραφία.
    Είστε υπέροχες μικρές κυρίες!

    Και ασφαλώς να γράφεις τέτοια posts.Ακου πολιτικά! Μακριά από δω.

    Αλήθεια τις παλιές φωτογραφίες πως τις περνάς στον υπολογιστή;

     
  • At Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 03, 2007 2:19:00 μ.μ., Blogger just me

    Εμένα πάλι μ' έριξε η μαμά μου στα βαθιά (ο πατέρας μου δεν κολυμπούσε ποτέ) μόνο που ήταν τα μόνο βαθιά στα οποία άντεχε να με βλέπει...
    Η υπόλοιπη πορεία παρόμοια.
    Σε φιλώ, καλό σου μήνα!

     
  • At Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 03, 2007 11:03:00 μ.μ., Blogger ralou

    niemandsrose, είναι αλήθεια ότι τωρα τον Σεπτέμβρη είναι η καλύτερη εποχή για κολύμπι, με ζεστή θάλασσα και δροσερή αμμουδιά. Οι βυθοί είναι πανέμορφοι χειμώνα καλοκαίρι!

    Δεν πειράζει ζουζούνα μου! Η θάλασσα έχει πολλές χαρές, ο καθένας διαλέγει και παιρνει κατα τις ανάγκες του.

    Αmo, αυτή είναι η φιλενάδα μου η Αριστέα. Εχω να την δω πάνω από τριάντα χρόνια αλλά τι καλά που περνάγαμε τότε ιδιαίτερα στην θάλασσα.
    Οσο για τις φωτό, συνήθως τις περνάμε από το σκάνερ που τις μεταφέρει σε ενα πρόγραμμα επεξεργασίας για να τις φτιάξουμε όπως θέλουμε π.χ. photoshop.
    Αλλά για να πω την αλήθεια επειδή βαριέμαι την διαδικασία, καμιά φορά τις κολλάω σε ενα πολύ φωτεινό μέρος και τις... φωτογραφίζω με την ψηφιακή φ.μηχανή.
    Μπορεί να μην είναι τέλειο το αποτέλεσμα αλλά για την χαμηλή ποιότητα που χρειάζεται το Ιντερνετ, μια χαρά βγαίνουν.

    Ετσι είναι οι μαμαδες just me!
    Οι πολυαγαπημένες μας, ησυχάζουν μόνο όταν ελέγχουν οι ίδιες την κατάσταση.
    Να μην σου πω βέβαια που καμιά φορά ακούω στα αυτιά μου τις φωνές της αμα ανοιγομαι πολύ στη θάλασσα...

     
  • At Τρίτη, Σεπτεμβρίου 04, 2007 5:05:00 μ.μ., Blogger ~~kindergarden teacher ~~

    .καλο μηνα ραλουκιτσα κιαπο μενα ...εχουμε ακομη λιγο καλο καιρο για μπανακια.. τα καλυτερα ειναι τωρα.

     
  • At Τρίτη, Σεπτεμβρίου 04, 2007 11:55:00 μ.μ., Blogger dodo

    "Ειναι άκαιρο αυτό το ποστ;
    Μπορεί".
    Όχι, δεν μπορεί- έτσι αληθινό, νοσταλγικό, γεμάτο χιούμορ και τρυφερότητα, είναι πάντα επίκαιρο!
    (Η επέμβαση στις φωτογραφίες, τέλεια)!

     
  • At Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 05, 2007 1:20:00 π.μ., Blogger ralou

    Ναι seva!
    Συμφωνώ! τα καλύτερα.
    Μόνο για αυτους που ξερουν.

    dodos,
    Σε μας που λείπει το ταλέντο στην τέχνη, το αντικαθιστούμε με την τεχνική, τον φτωχό συγκενή που ωστόσο δεν χρειάζεται να ειναι έμφυτος.
    Μαθαίνεται.

     
  • At Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 05, 2007 7:07:00 μ.μ., Blogger Φωτούλα Τζιώντζου

    Γειά σου Ραλλού....

     
  • At Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 05, 2007 11:00:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Καλό το νύχι!
    Πρώτο!

    Όπα!
    Τι απάντηση! (@ Dodos)
    Με εντυπωσιάζεις...

     
  • At Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 05, 2007 11:40:00 μ.μ., Blogger ralou

    γειά σου μαμα νερινα!
    ΧΧ

    dancer, ίσως να σε εντυπωσίασε ο ανορθόγραφος συγγ(κ)ενής!
    Πάντως τα νύχια τα διόρθωσα στο ρετουσάρισμα για να μην σας τρομάξω.
    Η φωτό είναι από τις διακοπές και τα νύχια μου μεγαλώνουν πολύ. Στη δουλειά τα διατηρώ πιο κοντά για να βολεύουν στο πληκτρολόγιο.
    Και -επιτέλους- αυτό είναι το νουμερο 5!
    ;)

     
  • At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 06, 2007 12:07:00 π.μ., Blogger Φωτούλα Τζιώντζου

    Όταν λες "κανένα" μήπως μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένη;
    Καλόν ύπνο

     
  • At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 06, 2007 12:27:00 π.μ., Blogger ralou

    Mατάκια μου έχω κολλήσει worm στο μέιλ και όπου στελνω κολλάει και εκεί. Τα άκουσα από ενα δύο φίλους και σταμάτησα να στέλνω από το σπίτι.
    Μπαίνω στο μέιλ από το γραφείο που δεν βολεύει να γράψω λόγω συνθηκών αυτό τον καιρό.
    Δεν είχα πει τίποτα για να μην γίνω γραφική όπως την προηγούμενη φορά γι αυτό είπα να βάλω την κοκκινη σημείωση κάτω κάτω για να καταλάβετε.

    Αντε! και είδα ότι είχε έρθει σχόλιο πάνω που ήμουν στης νάσιας και ετοιμαζόμουν να βάλω σχόλιο.
    Ελα! Μην μου πεις ότι πιάνουν οι ανασφάλειες και σένα τωρα!
    Φιλιά πολλά.
    Ελπίζω από Δευτέρα να μην υπάρχει πρόβλημα.

     
  • At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 06, 2007 3:16:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Χμ!
    Ο ανορθόγραφος συγ(γ)κενής πράγματι με εντυπωσίασε, όχι όμως λιγότερο από τον ανορθόγραφο κανένα(ν)!
    Αλλά αυτά συμβαίνουν - και στις καλύτερες οικογένειες - και είπα να μην το σχολιάσω...
    ;) :) (!)

     
  • At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 06, 2007 4:43:00 μ.μ., Blogger ralou

    dancer, θα το έχεις αντιληφθεί φαντάζομαι ότι η μεγάλη μου ντροπή είναι
    α. το ότι είμαι ανορθόγραφη
    β. το ότι είμαι απρόσεχτη
    γ. το ότι δεν αξιώθηκα να βάλω διορθωτή στο Word μου

    Αυτά σε συνδυασμό με το ότι έχω αστιγματισμό μαζί και -αρχόμενη- νύστα στις 4:00 το πρωί που γράφω τα ποστ και τα σχόλια, είναι οι λόγοι που γράφω μαργαριτάρια αρκετές φορές.
    Ελπίζω οι φίλοι να κατανοούν, να συγχωρούν και να είναι υπομονετικοί μαζί μου.
    :)

     
  • At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 20, 2007 10:54:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    ραλλού,
    ξέρω, είμαι αδικαιολόγητα αργοπορημένος...ξέρω, ίσως δεν είναι ώρα για χαρούμενα μηνήματα... απλά ήθελα, έστω και τώρα, να σε ευχαριστήσω για την ανταπόκριση στην ιδέα με τις παιδικές καλοκαιρινές φωτό, καθώς επίσης και για το δροσερό σχόλιο με το οποίο τις συνόδευσες!
    καημένη μαμά... που να καταλάβει την ιδιαίτερη σχέση σου με το νερό...;-))

     
  • At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 20, 2007 11:10:00 π.μ., Blogger ralou

    icarus, χαίρομαι που το είδες.
    Η αλήθεια είναι ότι και εγώ άργησα να το ποστάρω αλλά τότε με τις φωτιές δεν φαινόταν ταιριαστό.

     
usefull  View My Public Stats on MyBlogLog.com