Τετάρτη, Ιανουαρίου 20, 2010
οταν, τα γενεθλια ήταν τουρτα και χαρες και οχι κριση ηλικιας...


Η Zouzouna μας, λέει, δεν έχει φωτογραφίες γενεθλίων και από την βάφτιση της…


Μας ζήτησε λοιπόν να της αφιερώσουμε τις δικές μας, εν όψει των δικών της γενεθλίων.


Ευτυχώς στην οικογένεια μας, είχαμε την συνήθεια να μαζεύεται όλο το σόι στα γενέθλια των παιδιών και γινότανε γλεντάκι με φαγητά και κρασάκια και παιχνίδια που μοιράζανε σε όλα τα παιδιά που έρχονταν και βέβαια τούρτα ειδική παραγγελία από το ζαχαροπλαστείο της γειτονιάς «Να τα εκατοστίσεις Ρουλίτσα»
Ωραία ήτανε, καλοκαιράκι, μόλις είχανε αρχίσει οι διακοπές του σχολείου, βλεπόμαστε και με τα πολυπληθή ξαδέλφια μου.

Το μόνο που με στεναχωρούσε πάντα, ήταν που κανείς δεν μου έφερνε δώρο. Έρχονταν με κάτι φοντανιέρες γεμάτες με φρουι γλασε, τυλιγμένες σε διάφανο σελοφάν, έτσι συνηθιζόταν τότε, ούτε λόγος για παιχνίδια ή βιβλία…


Εκτός από την πλαστική κούκλα που κρατάω αγκαλιά, σε μία από τις φωτογραφίες, και που μου χάρισε μια εξαδέλφη του πατέρα στα 3α γενέθλια μου. Η μαμά της έφτιαξε ένα φόρεμα από το ύφασμα ενός δικού της ρούχου, γιατί ήταν ολόγυμνη, και την επόμενη χρονιά την κρατούσα – ξέρω γω, για γούρι ίσως, μπας και σπάσει η ατελείωτη σειρά από φοντανιέρες-.


Φυσικά κανείς δεν διέθετε φωτογραφική μηχανή, σήμερα και ένα τρίχρονο ακόμα διαθέτει τουλάχιστον μία. Οι στιγμές μας, όμορφες και άσχημες, πολύχρωμες και μαυρόασπρες, επιβιώνουν μόνο σε γλυκές παιδικές αναμνήσεις.
Εκτός από την ημέρα των γενέθλιων. Τότε, ο πατέρας καλούσε έναν φωτογράφο και εκείνος ερχόταν με μια από εκείνες τις φωτογραφικές μηχανές με το τρίποδο, φορώντας μια μακριά λευκή ποδιά σαν των γιατρών, για να αποτυπώσει την γιορτή, το σόι, τους γείτονες, τους ευτυχείς γονείς, εμάς και την τούρτα.


Παρένθεση:

[H θεία Αθηνά που είχε δύο συνομήλικες με μένα κόρες και ανταγωνιζόταν με την μαμά για το πιο από τα κορίτσια του σογιού είναι το πιο όμορφο, έντυνε τις κόρες της με κάτι πανέμορφα φουστανάκια που τα ζήλευα απίστευτα και έδινε σαφείς σκηνοθετικές οδηγίες για να αναδείξουν την ομορφάδα τους καλύτερα από μένα.
Τότε η μαμά, μου έκανε νοήματα από μακριά «Σήκωσε το κεφάλι σου Ρούλα!» «Χαμογέλασε βρε κουτορνίθι!» «Ίσιωσε βρε συ το κορμί σου!»
Ο ανταγωνισμός πέρναγε και σε μας τα κορίτσια, αλλά επειδή ποτέ δεν τα πήγαινα καλά σ' αυτό το παιχνίδι, μπορείτε να δείτε το ύφος μου στην φωτογραφία των 5ων και 6ων γενέθλιων μου…]

Κείνει η παρένθεση

Ιδού λοιπόν οι φωτογραφίες αυτές, από τα τέταρτα, πέμπτα και έκτα γενέθλια μου, στο σαλόνι του σπιτιού, με το σόι σε πλήρη ανάπτυξη τριγύρω


Στα τέταρτα γενέθλια μου με την κούκλα αγκαλιά.
Η μαμά με τα καλά της και τις πέρλες της και μαλλί λάχανο από το κομμωτήριο αριστερά μου.
 



Γίνομαι 5 χρονών αλλα... το ύφος μου τα λέει όλα

Το φουστάνι της ξαδέλφης δεξιά, είναι πιο ωραίο από το δικό  μου...
Στην φωτο, ο πατέρας, δεύτερος από αριστερά και η μαμά με τον Αντυ μπροστά της δεξιά, δίπλα στην Μικρασιάτισσα γιαγιά μου






Στα 6 μου, στριμωγμένη ανάμεσα στον Αντυ δεξιά μου και στις ξαδέλφες αριστερά μου.
Το ύφος έμεινε κλαψιάρικο από τα προηγούμενα γενέθλια
 ;)





Ζουζούνα καλή μου, σου αφιερώνω αυτές τις φωτογραφίες και σου εύχομαι να τα εκατοστίσεις!


Και τώρα ετοιμάσου γιατί έρχεται κι άλλη μία
Από την βάφτιση μου!

Στην αφιερώνω κι αυτήν!
Πισω από τον παπαΓιώργη είναι η θεία, που μου χάρισε την κούκλα.
Η κοπελάρα με το βελούδινο φόρεμα είναι η νονά Βαρβάρα. Εφυγε πια...
Και ναι καλέ!
Το κλαψιάρικο αυτό μωρό, όταν μεγάλωσε έγινε η εεε...χμ... κουκλάρα η φιλενάδα σου!


Που βέβαια ακόμα κλαψιάρα είναι…


ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

Ετικέτες ,

 
posted by ralou at 12:40 μ.μ. | Permalink |


15 Comments:


  • At Τετάρτη, Ιανουαρίου 20, 2010 1:32:00 μ.μ., Blogger  ZouZouna

    Aχ μωρέ ζηλεύωωωωωω, τι κοριτσάκι όνειρο είναι τούτο... τα μουτράκια κατεβασμένα δεν τα βλέπω, δεν έχω μια χαμογελαστή παιδική... χι χιχι, η μαμά, δικαιολογείτο "της λείπει ο μπαμπάς της και δεν χαμογελά" εγώ δεν θυμάμαι γιατί ήμουν μουτρού.

    θα χαθώ στο ποστ το βράδυ να το απολαύσω. Προς το παρόν ευχαριστώ πολύ και σου στέλνω τα φιλιά αμφιτερομαγούλως!
    πάω, πάω να σε αναρτήσω... ξεφωνιζόλ !

     
  • At Τετάρτη, Ιανουαρίου 20, 2010 2:42:00 μ.μ., Blogger An-Lu

    Μιά κουκλίτσα ήσουν και παρέμεινες!

     
  • At Τετάρτη, Ιανουαρίου 20, 2010 4:54:00 μ.μ., Blogger ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ

    Ρουλίτσα μου κουκλί ήσουν μικρό (σίγουρα θα 'σαι και τώρα) και πολύ ωραίες οι ασπρόμαυρες.
    Αχ, οι μαμάδες μας...
    :-)

    Ζουζουνιάρα μουυυυ, ξεχάστηκα... Πρέπει κι΄εγώ να ετοιμάζω το κάτι τις μου για τα γενέλιά σου

    Φιλι και Γλαρένιες αγκαλιές

     
  • At Τετάρτη, Ιανουαρίου 20, 2010 7:19:00 μ.μ., Blogger koulpa

    αχ δε του φέρνανε δώρα του μικρού;; τσ τσ ακού φοντανέρες.. :):)
    ε δικιολογούνται τα μουτράκια.. :):)
    αχαχαχα καταπληκτικό΄.. έχεις και της βάπτισης; κάπου θα ειναι κι οι δικές μου αλλά δε θυμαμαι καν αν τις έχω δει.. :):)
    χαθηκαμε πάλι.. για να δούμε :):)
    καληνυχτουδιααααα :):)

     
  • At Πέμπτη, Ιανουαρίου 21, 2010 1:01:00 π.μ., Blogger moukelis

    Ραλλούκα δεν έχεις αλλάξει καθόλου έκφραση!Τι ομορφη μπουμπουκα ήσουνε μωρε,για ζουληγμα...

     
  • At Πέμπτη, Ιανουαρίου 21, 2010 10:44:00 μ.μ., Blogger ralou

    Ζουζούνα, ξέρεις, από απαλών των ονύχων είχα την τάση να κρύβομαι πίσω από αγαπισιάρικα μουτράκια.
    Αλλά από μέσα...
    Αστα!
    Ελα βρε συ Γοργόνα μου!
    Τα ματάκια τα ελέγξαμε πρόσφατα εκεί στο μακρινο Βακου?
    Χαχαχα!
    Πάντως ακόμα κιαν είμαι ακόμα κούκλα, το υποκοριστικό -ιτσα αποκλείεται να μου ταιριάζει.
    Ειναι ποσοτικό το θέμα ;)

     
  • At Πέμπτη, Ιανουαρίου 21, 2010 10:53:00 μ.μ., Blogger ralou

    Γλαρένια μην ακούς την Ζουζούνα και την Αντζελα!
    Παντως συμφωνώ ότι τα γεννέθλια πρέπει να τα γιορτάζουμε με την μαμα. Ειναι κοινή η μέρα της χαράς μας

    Ναι βρε Παναγιώτη!
    Μόνο φοντανιέρες...
    Τόσες πολλές φοντανιέρες που μερικές έχουν ακόμα επιβιώσει στο σπίτι του πατέρα μου.
    Πάντως και την δική σου θαλασσινη βάφτιση εγω πολύ την ζήλεψα!

    Moukelis συμφωνώ! Εκφραση δεν έχω αλλάξει. Σ όλα τα άλλα όμως... Χεκ χεκ!
    Α! και κάτι άλλο. Ειδες που εμεις που έχουμε συνηθίσει ;) όλα τα πλάσματα θέλουμε να τα ζουλάμε?
    ΧΧΧΧΧΧΧΧ

     
  • At Παρασκευή, Ιανουαρίου 22, 2010 12:27:00 π.μ., Blogger kiki

    Μια χαρά σε βρίσκω! Και το δικό σου φόρεμα επίσης μια χαρά το βρίσκω! Δεν παίζεσαι, ως συνήθως!

     
  • At Παρασκευή, Ιανουαρίου 22, 2010 12:33:00 μ.μ., Blogger  ZouZouna

    1. Aει μαρή που έχεις κρίση ηλικίας. Στην καλύτερη είσαι. Ξερολουκουμο για τους άνω των 55 και άπιαστο όνειρο για τους κάτω των 45...

    2. Δώρα? τι δώρα? Δεν κάνανε δώρα εν Ελλάδι, θαρρώ... μόνο χριστουγεννα ότι έφερνε ο βασίλης (εμένα κουβάλαγε ο μανώλης απο τα ταξίδια... άλλο αυτό..)

    3. Αυτο δεν είναι κούκλα παιδί μου, ένα παιδί στο ύψος σου ήταν.. Πλαστική? είσαι σίγουρη? Αυτές ήσαντε κοκκάλινες, θαρρώ...

    4. Κι εμείς που είχαμε φωτογραφική μηχανή... ήταν η συγκίνηση, ξέρω γω τι.. και δεν...

    5. Ντάξ, είπα πως δεν έχω μια χαμογελαστή μέχρι πολύ μεγάλη.." μουτρού" ήταν το παρατσούκλι.

    6. Τραπέζι, σεμέν και φοντανιέρα, απαραίτητα αξεσουάρ του τότε....
    και ναιναιαια όλο το σόϊ. Θείες, θείοι, και η θειά με το τσεμπέρ!

    7. Το σεμεν που αλλάζει απο χρονιά σε χρονιά, προσεγμένη λεπτομέρεια απο την μητέρα, βεβαίως, προκομένη νοικοκυρά κι αρχόντισσα του σπιτιού της. Ο Θεός να την συγχωρέση και φαντάζομαι πως καμαρώνει απο εκεί πέρα (ψηλά, κάτω, δώθε, κείθε, δεν ξέρω), με την προκομένη κόρη της και "τραγούδα" εσύ!

    8.Και χωρίς κύκλο, καταλαβαίνουμε ποιά είσαι...

    Ευχαριστώ για τις ευχές και την αφιέρωση, και επειδή συνήθισα να εορτάζω τα γεννέθλια 10 μέρες πριν και περισσότερο μετά, για να μην πω όλο το χρόνο, οι ευχές δεκτές.

    Το τι ευχαριστήθηκα την φωτό απο την βάπτισή σου, δεν λέγεται. Ναι, τότε κλαίγαμε τα μωρά, ΟΛΑ ανεξαιρέτως. Ηταν το νερό φαίνεται... χα χα χα !!
    Οσο για τις νουνές, ε, πόσο να ζούνε πιά. Μουσεία αρχαιολογικά...

    Σταμάτα την γκρίνια.
    Μια χαρά είσαι, σ' έκανα κι έγραψες ένα ποστ μες την χαρά και βρήκα την παλιά Ραλλού και άντε στρώσου να κάνεις κανα ταψί κάτι τις, ναρθώ να το φάω...
    Θα φέρω το γλυκό εγώ!

    ευχαριστώ που έπαιξες, ευχαριστεί η μπλογκόσφαιρα που σε ξαναβρήκε κορίτσι πράμα και πάντα να είσαι καλά με το ίδιο κέφι και χιούμορ.

    Αντε γιατί με την πολλή παρέα με τις γάτες..... μμμμ!

    σε φιλώ
    η μικρή βαπτισιμιά
    (που πήρε απο την νουνά της, και αντί για σχόλιο, ποστάρει εδώ)

     
  • At Κυριακή, Ιανουαρίου 24, 2010 12:21:00 π.μ., Blogger ralou

    Eυχαριστω Κική μου...
    Τα φουστανάκια μου ήτανε απλά, χειροποίητα από την μαμα, ενω οι ξαδέλφες φόραγαν ρουχα απο επωνυμη ράφτρα της περιοχής. Ηταν πραγματικά υπέροχα και είχα μπει στο τριπάκι να τα ζηλεύω κι εγω. Αλλά αυτη η οικογένεια ήταν πιο καλοστεκούμενη οικονομικά και δεν μπορούσε να γίνει σύγκριση.
    Πάντως να ξέρεις, ακόμα και σήμερα από άποψη, το πιο φτηνό ρούχο θα κυνηγήσω, οπότε η φάση, δεν μου άφησε ψυχικά τραύματα...
    :D :D :D :D
    :))))))))

     
  • At Κυριακή, Ιανουαρίου 24, 2010 12:44:00 π.μ., Blogger ralou

    Βρε Ζουζούνα!!!!!!!!!
    Tι ΕΚΠΛΗΞΗ είναι αυτή!!
    Εσύ που διαβάζεις τα κείμενα διαγωνίως, πως και διάβασες όλο το κείμενο για να κάνεις τόσες ενδελεχείς παρατηρήσεις;;;;
    Απαντω σκόρπια, ναι η κούκλα ήτανε πλαστική, μετά από αυτό είχαν αγοράσει για όλα τα κορίτσια του σογιου από μία και οι μανάδες συναγωνίζονταν στο ποιά θα φτιάξει τα καλύτερα ρουχα.
    Καθως ήταν πραγματικά μεγάλη κουκλα, η μαμά της έπλεξε και καλτσάκια και στο τέλος, χρόνια μετά που έσπασε το πλαστικό μαλλί της της έπλεξε ενα γουστόζικο ταιριαστό σκουφί για να το καλύψει.

    Α ναι! η μαμα ήτανε χρυσοχέρα και όλα τα έφτιαχνε μόνη της. Αυτα τα σεμεν του τραπεζιού υπάρχουν ακόμα στο σπίτι του πατέρα όπως και τόσα άλλα πράγματα που έφτιαξε όσο ζουσε.

    Οχι μωρέ, δεν έχω κρίση ηλικίας, αυτά είναι γι αυτούς που αισθάνονται νέοι και καταλαβαίνουν ότι μεγαλώνουν.
    Εγω ηλικιωμένη αιστάνθηκα από τότε που πέθανε η μαμά και ήμουν 19 χρονών, δεν ξέρετε πόσο τυχερές ειστε όσες έχετε τις μαμάδες σας Οσο περνούν τα χρόνια, βλέπετε πάντα μέσα στα μάτια τους τον εαυτό σας σαν ενα μικρό κοριτσάκι.
    Αμα δεν την έχεις δεν φαντάζεσαι πόσο επιρρεάζει αυτό την αίσθηση του χρόνου και της ηλικίας, στην ουσία είσαι η μεγαλύτερη γυναίκα στην οικογένεια και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει ποτέ.
    Ας Ειναι.
    Να! πάλι έγραψα ποστ στα σχόλια όπως λες και σύ ;)

    Και σιγά βρε φιλενάδα μην χάσει η Βενετιά βελόνι αμα σταματήσω να γράφω!!!
    Και τις (Internetικές) γάτες... μην νομίζεις... τις βαριέμαι σιγά σιγά. Εντάξει, πηρα τον χρόνο μου, ξεκουράστηκα μαζί τους και τωρα είμαι στο ψάξιμο για κάτι καινούριο.
    Τες πα!

    Το ταψί το έτριψα, το γυάλισα και είναι έτοιμο.
    Πες τι θέλεις να του βάλω μέσα να ψηθεί και ελα να το τσακίσουμεεεεε!
    Σμουτς!

     
  • At Δευτέρα, Ιανουαρίου 25, 2010 12:19:00 μ.μ., Blogger  ZouZouna

    A, ευτυχώς συνέφερες απο την όποια κρίση!!! Ντάξ!!! ησύχασα. θα σε τσίγλιζα ως να έρθεις στα ίσα!

    κι εκείνα που μ' ενδιαφέρουν, τα διαβάζω όλα. Αυτά που ενδιαφέρουν τους άλλους τα ψιλοβαριέμαι λιιιιγο!!! καλά μην φωνάζεις!

    Σέβομαι απόλυτα, τον χαμό της μητέρας, ποσο μάλλον, σε μια τρυφερή ακόμη, ηλικία που την χρειάζεσαι, όμως επειδη η δική μου, με μεγάλωσε διαφορετικά, έχω άλλη άποψη.
    Με έκανε να στέκομαι στα πόδια μου. Με άφησε στα 18, 6 μήνες μόνη με την μικρή μου αδελφή να κουμαντάρω τα ακουμαντάριστα και ταξίδεψε με τον πατέρα. Τότε κατάλαβα πως είχε δικαίωμα στην ζωή, πως εγώ δεν ήμουν η προέκτασή της.
    Δοθηκε να με μεγαλώσει, δεν δούλευε και περνουσε τις ώρες της μαζί μου. Ομως όταν κατάλαβε πως μπορούσα ν' ανταπεξέλθω, με "παράτησε" γιατι έτσι έπρεπε.
    Κι ας ζω μαζί της ακόμη. Κι ας φωνάζω μαμά, κάθε στιγμη.
    Θεωρώ πως επειδή ο θάνατος δεν έρχεται πίσω, μοιρολατρικά δεν μπορώ να κάνω τίποτα.
    Οταν κάποιος φεύγει, φεύγει δια παντός και μας κοιτά απο ψηλά(πέρα δώθε κείθε δεν ξέρω).

    Τι κι αν είμαι η μεγαλύτερη γυναίκα στην οικογένεια μετά απο αυτή? δεν πιάνω τον συλλογισμό σου γιατί δεν τα ψάχνω. Τ' αφήνω να έρχονται και να τα ζω όπως!

    φιλιά
    υ.γ. να βάλεις .... να βάλεις.... να βάλεις.... ένα κροκόδειλο, τι θα βάλεις βρε νουνά στο ταψι?
    Οχι τον κροκόδειλο θα τον κάνουμε τσάντα, και θα βάλω εγώ κάτι, γιατί εορτάζω και προηγούμαι.
    Μούτς
    υγ.2. άντε πάλι κατεβατά γράψαμε?

     
  • At Τετάρτη, Φεβρουαρίου 03, 2010 11:27:00 π.μ., Blogger Artanis

    Μα φοντανιέρες βρε παιδί μου, έλεος πια...
    Πα΄λι καλά που σε σκέφτηκε η θέια και έφερε την κούκλα...Τί να πω, εγώ καλύτερα να μην θυμάμαι τα δικά μου...Μονίμως κλαμμένη...
    Τώρα πλέον, μια τούρτα και αν...
    Ωραίες φωτό, καλημέρα από ΝΖ...

     
  • At Κυριακή, Μαρτίου 21, 2010 12:38:00 μ.μ., Blogger ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ

    "Ανάστα η γη"
    ΚΑΛΗ ΑΝΟΙΞΗ!!!!

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

     
  • At Παρασκευή, Ιουνίου 11, 2010 6:18:00 π.μ., Blogger Epicuros

    Σε είδαμε και ολόγυμνη! Τι κορμάρα!
    :-)

     
usefull  View My Public Stats on MyBlogLog.com