Δευτέρα, Ιουλίου 06, 2009
Ένα αμαρτωλό, παράνομο και ανθυγιεινό τσιγάρο!
Από την περασμένη Τετάρτη, πρώτη μέρα απαγόρευσης του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους, έγραψα τουλάχιστον τρία οργίλα κείμενα για το θέμα.
Από το πόσο ρατσιστικό μου φαίνεται το μέτρο, μέχρι το πόσο οι μη καπνιστές που μου χαμογελούν χαιρέκακα από τότε, φροντίζουν κι αυτοί για τον δικό μου αέρα –όσο χωράει σε πνευμόνια καπνιστή από 35ετιας- φροντίζοντας τα (ασυντήρητα) αυτοκίνητα τους και (τα επίσης ασυντήρητα) καυστήρες και παλιά κλιματίστηκα τους. Η το πόσο φωνάζουν για τις εκπομπές διαφόρων ρύπων από βιομηχανίες, μικρο και μεγαλο-βιοτεχνίες, διάφορα φαγάδικα, ων ουκ εστί τέλος.
Όλα αυτά, υπό το πρίσμα της υστερίας που με κατέλαβε.

Όπως βλέπετε, σοφά ποιούσα και εφ όσον επανέκτησα την ψυχραιμία μου, δεν τα δημοσίευσα.

Κάπνισα το πρώτο μου απαγορευμένο τσιγάρο στην δουλειά την Τετάρτη το πρωί.
Μέσα στο γραφείο, δίπλα στον επίσης καπνιστή boss. Δυστυχώς ο μη καπνιστής συνάδελφος είναι ένας και αφού μας έκανε την –δικαιολογημένη- πλάκα ότι θα τηλεφωνήσει στους… Καπνοφύλακες, άνοιξε διάπλατα τα παράθυρα του γραφείου του και έκανε υπομονή. Τουλάχιστον μέχρι τον Χειμώνα…

Είναι γεγονός ότι εμείς οι καπνιστές, αποφασίσαμε μόνοι μας να βάζουμε σε ρίσκο την υγεία μας. Εγώ η ίδια, το άρχισα σε μικρή ηλικία και για να πω την αλήθεια, θεωρούσα τους μη καπνιστές κάπως ξενέρωτους και μη ενδιαφέροντες. Πράγμα που έχω αναιρέσει βέβαια τώρα.
(Εκτός από εκείνες τις ακραίες περιπτώσεις που είναι πραγματικά τέτοιοι και εκείνες που η κριτική τους απέναντι μου έχει να κάνει με το γεγονός ότι είμαι γυναίκα, και ως γνωστόν οι γυναίκες πρέπει να διατηρούν την παρθενία τους μέχρι να παντρευτούν, να μην αντιμιλούν στην πεθερά τους, να πηγαίνουν ανελλιπώς τις Κυριακές στην εκκλησία , ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΠΝΙΖΟΥΝ!)
Από τότε πέρασα, μικρές ευτυχώς περιόδους υπερβολής –σε χαλεπούς καιρούς- και έφτασα να καπνίζω πια 4-5 τσιγάρα την μέρα.
Θα μου πείτε, λίγο ξελίγο οι παθητικοί καπνιστές γύρω μου δεν φταίνε σε τίποτα.
Γι αυτό κι εγώ θα συμμορφώνομαι στις υποδείξεις –και απαγορεύσεις- και δεν θα καπνίζω σε κοινόχρηστους χώρους. Ποτέ δεν το έκανα έτσι κι αλλιώς.

Αυτό όμως που δεν θέλω να ακούσω από κανένα είναι “μα τόσο χαζή είσαι! Κόφτο το άτιμο το τσιγάρο, κάνει κακό στην υγεία σου, θα πάθεις καρκίνο, θα πεθάνεις νέα, θα πάθεις εγκεφαλικό, καρδιά” και ξέρω γω… “και ποδάγρα ίσως και τριχόπτωση και σεξουαλική ανεπάρκεια!”
Ε λοιπόν, δεν θα το κόψω ακολουθώντας τις συμβουλές των μη καπνιστών και όψιμων τιμητών της υγείας ΜΟΥ. Η υγεία μου είναι στα δικά μου χέρια και το κορμί μου το κάνω ότι θέλω εγώ. Θα το κόψω όταν το αποφασίσω ή όταν χμ… ο γιατρός μου, θα μου βάλει το πιστόλι στον κρόταφο…
Και όσο για το ότι “θα πάθεις καρκίνο, θα πεθάνεις νέα, θα πάθεις εγκεφαλικό , καρδιά και... ποδάγρα ίσως και τριχόπτωση και σεξουαλική ανεπάρκεια ” ε.. καλά!
Ίσως τα πάθω αυτά από τσιγάρο…
…αλλά…
…ίσως το πάθω από τις διοξίνες στο φρέσκο υγιεινό ψαράκι που καταναλώνω ή και από το άπαχο κοτόπουλο μου που τρώει το διοξινούχο ψαράλευρο του.
ή
…ίσως από τα απαραίτητα για την υγεία –φυτοφαρμακούχα- λαχανικά και φρούτα που ενέταξα στην διατροφή μου
ή
…ίσως απλά ανασαίνοντας τον «καθαρό αέρα» στις γειτονιές μας που περπατάω για να συμπληρώσω την απαραίτητη καθημερινή μου άσκηση
ή
…ακόμα και όταν αφήνω τον ήλιο να με αγγίζει καθώς περπατώ στην επιστροφή από την δουλειά, στις αποστάσεις από σκιά σε σκιά με το στρώμα του όζοντος απόν
ή
…από το νεράκι που καταναλώνω αφειδώς κατά πως συμβουλεύουν οι γιατροί μαζί με αποικίες ολόκληρες από βλαβερά βακτήρια και ρύπους στον υδροφόρο ορίζοντα

a woman with a cigarette
Pablo Picasso
1901



Οι μη καπνιστές πάλι, ας κοιμούνται ήσυχοι ότι δεν θα πάθουν τίποτα από όλα αυτά γιατί … δεν καπνίζουν!


.


Παφ παφ πουφ!

Ετικέτες , ,

 
posted by ralou at 1:30 μ.μ. | Permalink |


17 Comments:


  • At Δευτέρα, Ιουλίου 06, 2009 3:05:00 μ.μ., Blogger Σταυρούλα

    Πες τα, χρυσόστομη Ραλούκα! :)
    Αμοιβαίος σεβασμός, καπνιστών και μη, χωρίς φανατισμό! ;)

     
  • At Δευτέρα, Ιουλίου 06, 2009 3:09:00 μ.μ., Blogger  ZouZouna

    Xα, χα, χα, Σε είχα στο μυαλό μου, απο την Τετάρτη, πως θα βγαίνεις μες τον ήλιο στην βεράντα του γραφείου σου, να καπνίζεις, ενώ απέναντι έχει κάτι σκιές... !!!

    Τώρα φάνηκαν οι "φανατικοί" "ρατσιστές" μη καπνίζοντες που έβγαλαν το άχτι τους με τις πρόκες που εκτοξεύουν.

    Παρ' ότι μη καπνίστρια, δεν καταπίεσα ποτέ τον καπνιστή. Είναι εθισμένος, κι αν θέλει θα το κόψει.... τα υπόλοιπα...

    καν' δουλειά σ' συ!
    μούτς γιου !

     
  • At Δευτέρα, Ιουλίου 06, 2009 3:16:00 μ.μ., Blogger Crazy Tourists

    Συμφωνώ απολύτως...
    Εγώ βέβαια είμαι μη καπνίστρια, παραδέχομαι ότι με ενοχλεί να καπνίζει κάποιος δίπλα μου αλλά πέρα από αυτό δικαίωμά του...Και όλα αυτά με τις ασθένειες...Λίγοι άνθρωποι παθαίνουν τα ίδια χωρίς να έχουν βάλει τσιγάρο στο στόμα τους;
    Αυτό μου μετράει σ'αυτή τη ζωή είναι να κάνεις αυτά που θες και σε ευχαριστούν...

    Τρελοτουρίστρια

     
  • At Δευτέρα, Ιουλίου 06, 2009 3:36:00 μ.μ., Blogger ralou

    Περίμενα να με φατε ζωντανή αλλά να που έκανα λάθος!
    Από ότι φαίνεται το παν είναι το Μέτρο. Και σε τι δεν είναι άλωστε...

    Ρενάτα, έτσι ακριβώς! Αμοιβαιος σεβασμός. Δεν θα κάπνιζα σε χώρο που ήταν ενα μωρό ή ενας ηλικιωμένος με αναπνευστικο ακόμα και μέσα στο ίδιο μου το σπίτι!

    Ζουζούνα περιέγραψες τον απόλυτο εφιάλτη μου. Καπνισμα έξω, κάτω από τον καυτό ήλιο!
    Μωρε, να τους σεβαστω όλους τους μη καπνιστές, αλλά αυτη η υστερία τους, πολύ μου την δίνει!

    Τρελοτουρίστρια, αυτό λέω κι εγώ, λίγοι τα παθαίνουν όλα αυτά χωρίς να έχουν καπνίσει ποτε; Αν δεν καπνίζεις και σε ενοχλεί ο καπνός μου, δεν θα καπνίσω μέσα στα μούτρα σου, είναι -το λιγότερο- ανάγωγο. Αλλά να θεωρούν πανάκεια σε κάθε στραβό την απαγόρευση του τσιγάρου είναι τουλάχιστον αφελές!

     
  • At Δευτέρα, Ιουλίου 06, 2009 10:41:00 μ.μ., Blogger An-Lu

    Ομολογώ ότι στον μόνο καπνιστή που την "έχω πει" είναι σε κάποιον με ήδη βεβαρυμένο καρδιολογικό ιστορικό, οποίος κάνει 1,5-2 πακέτα ημερησίως...και είναι μικρός ακόμα γμτ.

     
  • At Δευτέρα, Ιουλίου 06, 2009 11:32:00 μ.μ., Blogger ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ

    Ραλούκα μου, ωραία η τοποθέτησή σου.
    Συμφωνώ με τις φοβέρες περί διαφόρων παθήσεων τις οποιες βρίσκω ανεδαφικές αφου προσβλήθηκε συγγενής μου μη καπνίστρια..


    Κι' εγώ από νεαρής ηλικίας κάπνιζα και επί πολλά χρόνια όχι περισσότερα από 5/ημ.
    Κι' όμως εδώ και 7 ολόκληρα χρόνια είμαι άκαπνη, έτσι γιατί εγώ από μόνη μου το αποφάσισα...

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

     
  • At Τετάρτη, Ιουλίου 08, 2009 5:03:00 μ.μ., Blogger ralou

    Γοργόνα, Γλαρένια, χαίρομαι που υπάρχουν μη καπνιστες που αντιμετωπίζουν τα πράγματα ψύχραιμα και λογικά.
    Για χάρη τέτοιων μη καπνιστών όπως εσείς, ορκίζομαι να είμαι πολύ πολύ πολύ προσεκτική και να μην ανάψω τσιγάρο μπροστα τους ουτε για αστείο!
    Φιλιά και στις δύο!
    ΧΧΧ
    ΧΧΧ

     
  • At Τετάρτη, Ιουλίου 08, 2009 11:56:00 μ.μ., Blogger Artanis

    Πόσο δίκιο έχεις, και εγώ να ξέρεις δεν καπνίζω...Αλλά τα παίρνω αγρίως, εδώ στη ΝΖ, που κανείς (θεωρητικά) δεν καπνίζει, αλλά όλοι γίνονται λιάρδα από το αλκοολ, που το θεωρούν "δικαίωμα"..
    Άντε και...

     
  • At Σάββατο, Ιουλίου 11, 2009 12:24:00 μ.μ., Blogger kiki

    Είμαι κι εγώ του 1-2 τσιγάρα τη μέρα. Δεν είμαι υπέρ του καπνίσματος, αλλά δεν μου αρέσουν και οι υπερβολές. Πράγματι, ας ήταν το τσιγάρο αυτό από το οποίο κινδυνεύουμε μόνο...

     
  • At Σάββατο, Ιουλίου 25, 2009 9:10:00 μ.μ., Anonymous Taraxacom

    Δεν καταλαβαίνω γιατί λες ότι ποτέ δεν κάπνιζες ούτως ή άλλως σε κοινόχρηστους χώρους ενώ λίγο νωρίτερα μιλάς για το τσιγάρο που έκανες στη δουλειά παρουσία του μη καπνιστή συναδέλφου σου. Οι χώροι εργασίας δεν συμπεριλαμβάνονται στους κοινόχρηστους χώρους; Το επιχείρημα περί όλων των άλλων ουσιών που επιβαρύνουν την υγεία μας είναι πολύ φτηνό. Εγώ έχω την τύχη το αφεντικό μου να μην καπνίζει και έτσι έχει επιβάλει ακαπνία από την αρχή, δεν περίμενε τον νόμο. Από καπνιστές έχω δει μόνο αναισθησία και γαϊδουριά και αυτά περί συνύπαρξης και συνεννόησης τα ακούω βερεσέ.

     
  • At Τετάρτη, Ιουλίου 29, 2009 12:08:00 μ.μ., Blogger ralou

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

     
  • At Τετάρτη, Ιουλίου 29, 2009 4:39:00 μ.μ., Blogger ralou

    Συγνωμη που άργησα να απαντήσω αλλά η δουλειά είναι αυξημένη αυτές τις μέρες και δεν είχα μπει καθόλου στο μπλόγκ

    Κική, artanis, ναι! αυτη είναι η ιδέα...
    Οι υπερβολές κάνουν την διαφορά και γι αυτές χτυπιέμαι. Πχ ο/η νέος/α φίλος/η παρακάτω...

    Χμμ.. Εχεις δίκιο Τaraxacom!
    Μοιάζει λίγο υποκριτικό αυτό που έγραψα έτσι που το παρουσιάζεις.
    Κατ αρχάς όλοι οι μη καπνιστές δεν μας απαγορεύουν να καπνίσουμε παρουσία τους. Έχω φίλους που δεν κάπνισαν ποτέ, ούτε ο ίδιος ο σύζυγος μου αλλά δεν επιθυμούν να επιβάλουν τον περιορισμό.
    Όσο για τον μη καπνιστή συνάδελφο που το έκοψε μόλις πριν τρεις μήνες, σκέφτομαι ότι ίσως να είναι λίγο λιγότερο δύσκολο γι αυτόν την στιγμή που, μέχρι πριν λίγο, έκανε κι αυτός το ίδιο.

    Όσο για τις άλλες ουσίες είναι δικαίωμα σου να ακούς για αυτές και να μην σε ενοχλεί. Είχα μια φίλη που πέθανε από καρκίνο του παχέως εντέρου και έζησε όλη τη ζωή της με Μεσογειακή διατροφή με ελάχιστο κρέας και λιπαρά και δεν είχε βάλει στο στόμα της τσιγάρο ποτέ.
    Το ίδιο ακριβώς έπαθε και η ίδια μου η μάνα.
    Άρα εμένα δεν μου είναι αδιάφοροι αυτοί οι λόγοι που δεν αφορούν εσένα.

    Πάντως θα ομολογήσω ότι αυτή η συζήτηση δεν φτάνει σε συμπεράσματα ποτέ.

    Παραβλέπω την παρατήρηση σου περί αναισθησίας.
    Προσπάθησα στο ποστ να πω τον πόνο μου. Στην ζωή μου προσπαθώ όσο μπορώ να μην είμαι αναίσθητη απέναντι στους άλλους, αρκεί και εκείνοι να μην είναι αναίσθητοι, προκλητικοί και απόλυτοι απέναντι σε μένα...

     
  • At Πέμπτη, Ιουλίου 30, 2009 2:02:00 π.μ., Blogger dodo

    Ήρθες πίσω γιά να μείνεις ή θα ξαναγίνεις... καπνός;! (Σε έχει απορροφήσει το Γατόσπιτο, φαίνεται) ;-)

     
  • At Πέμπτη, Ιουλίου 30, 2009 2:37:00 μ.μ., Blogger ralou

    dodo!!!!!!!!!!!
    Nαι είναι αλήθεια για το γατόσπιτο.
    Ειμαι εκεί γιατί χρειάζομαι λιγότερο πολύπλοκα πράγματα αυτό τον καιρό. Εκεί μπορώ να λέω ότι θέλω να χαζεύω τις γάτες να κάνω πλάκα επί παντός και κανένας να μην με θεωρεί γραφική όταν εκστασιάζομαι μπροστα σε μια γατόμπαλα!
    Εχει πλάκα σου λέω!
    Εδω τα πράγματα είναι λίγο πιο δύσκολα. Ξεκινάω και σταματώ. Ξαναξεκινάω και σκονταφτω. Δεν ξέρω. Ειναι ιδιαίτερα δύσκολοι οι καιροί...
    Λυπάμαι πάντως πολύ που έχω εγκαταλείψει το μπλόγκ. Κάποτε είχα επενδύσει πολλά σ αυτο.
    Σας παρακολουθω όμως όλους τους παλιούς φίλους ειναι κρίμα που χαθήκαμε.
    Ισως αμα φύγει η ζέστη...

     
  • At Κυριακή, Αυγούστου 02, 2009 5:46:00 μ.μ., Anonymous taraxacom

    "Κατ' αρχάς όλοι οι μη καπνιστές δεν μας απαγορεύουν να καπνίσουμε παρουσία τους"
    Πώς θα μπορούσαν να το "απαγορεύουν"; Η επικοινωνία και οι ανθρώπινες σχέσεις γενικότερα είναι περίπλοκη υπόθεση, κανείς δεν νιώθει ότι τον παίρνει να "απαγορεύσει" κάτι στους άλλους και κατά κανόνα καλά κάνει και δεν το νιώθει γιατί όντως δεν τον παίρνει!

    Είπα ότι η επίκληση των κάθε λογής περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων είναι φτηνό επιχείρημα υπέρ της άφεσης των αμαρτιών των καπνιστών, δεν είπα ότι δεν με ενοχλούν ούτε ότι δεν με αφορούν. Τα ανεκδοτολογικά δεδομένα περί ατόμων σαν αυτά που αναφέρεις εσύ και άλλοι συσχολιαστές είναι επιχειρήματα με έντονο συναισθηματικό αντίκτυπο αλλά λογικά δεν στέκουν. Είναι κουτό να λες "ήξερα κάποιον που δεν κάπνιζε και παρ' όλα αυτά έπαθε καρκίνο άρα..." (για να μην καταφύγω κι εγώ σε εύκολα επιχείρηματα και πω ότι μπορεί να μην κάπνιζε ο ίδιος αλλά οι άλλοι γύρω του). Πολλοί παράγοντες συμβάλλουν στην εκδήλωση μιας νόσου. Ο καπνός του τσιγάρου είναι ένας από αυτούς. Στατιστικά και συνολικά, αν εξαλειφθεί ο παράγοντας κάπνισμα, περισσότεροι άνθρωποι θα είναι υγιέστεροι. Αυτό δεν αμφισβητείται.

    Προσωπικά, δεν θέλω να αναπνέω τον καπνό των άλλων και από πάνω να πρέπει να χάβω και τα αναμασημένα επιχείρηματά τους περί ελευθερίας και αυτοδιαχείρισης.

    Πράγματι δεν βγαίνει άκρη σε αυτές τις συζητήσεις. Εδώ άλλος έχει HIV και πιστεύει ότι είναι δικαίωμά του να μην χρησιμοποιεί προφυλακτικό... τι να λέμε τώρα.

     
  • At Δευτέρα, Αυγούστου 03, 2009 5:20:00 μ.μ., Blogger ralou

    taraxacom, συμφωνώ.
    Aς το κλείσουμε έτσι το θέμα.

    Αν μιλούσαμε πρόσωπο με πρόσωπο θα μπορούσαμε να κάνουμε μια συζήτηση διαφορετική. Η παράθεση σχολίων δεν μοιάζει να είναι καλή ιδέα.
    Η τουλάχιστον εγω δεν την θεωρώ τέτοια. Πολύ περισσότερο που γράφω συνηθως μακροσκελώς(παρ όλο που προσπαθω να το περιορίσω).
    Αλλωστε, απ ότι φαίνεται υπάρχουν επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές που με μένος προσπαθούμε να αποδείξουμε αυτό που πιστεύουμε. Οπως βλέπεις βαζω και τον εαυτο μου μέσα.
    Η ίδια έγραψα στο αρχικό ποστ, ότι προσπάθησα να αποφύγω την υστερία που με έπιασε τις πρωτες μέρες.
    Ιδου λοιπον:
    Παραδέχομαι ότι το παθητικό κάπνισμα είναι εξ ίσου βλαβερό για τους ανθρώπους και μάλιστα για τους μη καπνιστες δεν είναι και επιλογή τους να το παθαίνουν, σε αντίθεση με τους ίδιους τους καπνιστές.
    Οσο αφορά εμένα προσπαθω να δώσω όσο το δυνατόν λιγότερη ενόχληση στους άλλους γύρω μου. Και αυτό δεν μου το έχει επιβάλει κανένας νόμος αλλά μόνο οι αρχές μου.
    Ισως να πιστέψεις ότι οι αρχές μου είναι λίγο ελαστικές... αλλά για να πουμε την αλήθεια και ποιού ανθρωπου δεν είναι.
    Ανθρωποι είμαστε...!

     
  • At Σάββατο, Αυγούστου 22, 2009 5:48:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

usefull  View My Public Stats on MyBlogLog.com