Τρίτη, Σεπτεμβρίου 19, 2006
Ο κ. Κόϋνερ μιλάει για τα Δέντρα.


Όταν ρώτησαν τον κ. Κόϋνερ ποια ήταν η σχέση του με την φύση εκείνος αποκρίθηκε:
Θα μου άρεσε βγαίνοντας από το σπίτι μου να αντικρίζω κάπου - κάπου και μερικά δέντρα. Προπαντός γιατί με το αλλάζουν από μέρα σε μέρα και από εποχή σε εποχή πλησιάζουν πολύ στην πραγματικότητα. Συμβαίνει ακόμα να τα χάνουμε χρόνο με το χρόνο στις πολιτείες, βλέποντας γύρω μας μόνο αντικείμενα κοινής χρήσης, σπίτια που αν δεν τα κατοικούσαν θάταν αδειανά και δρόμους που αν δεν τους χρησιμοποιούσαν θάταν δίχως νόημα.
Το αλλόκοτο κοινωνικό μας σύστημα μας κάνει εξ άλλου να βλέπουμε και τους ανθρώπους σαν τέτοια αντικείμενα κοινής χρήσης.
Έτσι, τα δέντρα έχουν, τουλάχιστον για μένα που δεν είμαι μαραγκός, κάτι το ανεξάρτητο που με γαληνεύει, κάτι έξω από μένα και φτάνω μάλιστα να ελπίζω ότι ακόμα και για τον μαραγκό έχουν κάτι δικό τους που δεν μπορεί να αξιοποιηθεί.
Καλά, ρώτησαν τότε τον κ. Κόϋνερ, γιατί δεν πηγαίνετε κάπου - κάπου στην ύπαιθρο, μιας και θέλετε να βλέπετε δέντρα.
Ο κ. Κόϋνερ αποκρίθηκε με απορία :
Μα εγώ είπα ότι θέλω να τα βλέπω βγαίνοντας από το σπίτι μου.

(Ο κ. Κόϋνερ είπε ακόμα: Είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε την φύση με οικονομία. Όταν κανένας τριγυρνάει στην φύση άσκοπα, χωρίς δουλειά, εύκολα οδηγείται σε μια αρρωστημένη κατάσταση, τον πιάνει κάτι σαν πυρετός)

Μπέρτολτ Μπρέχτ
Ιστορίες του κ. Κόϋνερ
Η διαλεκτική σαν τρόπος ζωής

Μετάφραση Πέτρος Μαρκαρης


Αγαπώ τα δέντρα
Αλλά ο κ. Κ. μιλάει πιο τεχνοκρατικά από μένα σχετικά με αυτά.

Την δική μου εικόνα φιλοξενεί ο Σταύρος
σήμερα
στο λουλουδιασμένο blog του.



Είχα ετοιμάσει το κείμενο αυτό εδώ και καιρό,
σε αναμονή αυτης της φιλοξενίας
και ευτυχώς
γιατί είναι ο χρόνος είναι λιγοστός αυτές τις μέρες.

Ετικέτες

 
posted by ralou at 10:16 π.μ. | Permalink |


14 Comments:


  • At Τρίτη, Σεπτεμβρίου 19, 2006 4:49:00 μ.μ., Blogger enteka

    τέλειο ποστ
    :)

     
  • At Τρίτη, Σεπτεμβρίου 19, 2006 9:05:00 μ.μ., Blogger Jason

    Πολύ όμορφο post.

    Εγώ στον κήπο μου θα ήθελα τον κ. Κόυνερ.

     
  • At Τρίτη, Σεπτεμβρίου 19, 2006 10:03:00 μ.μ., Blogger Debby

    Εγώ πάντως λυπάμαι πολύ όταν βλέπω κομμένα δέντρα. Σαν κάτι δυσαναπλήρωτο να χάθηκε.

     
  • At Τρίτη, Σεπτεμβρίου 19, 2006 11:51:00 μ.μ., Blogger dodo

    Ποιητικός, αλλά καίριος, όπως πάντα, ο κύριος Κ.

    Είμαστε εδώ, ralou...

     
  • At Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 22, 2006 12:23:00 μ.μ., Blogger An-Lu

    Ο χρόνος είναι λιγοστός και βρεγμένος κούκλα μου!

     
  • At Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 22, 2006 10:17:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Πάρα πολύ ωραίο. Απλώς να θυμίσω ότι ο Μπρεχτ είναι Μπερτολτ και όχι Μπέρτολντ. Συνηθισμένο λάθος, αλλά καλό είναι να διορθώνεται.

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 23, 2006 8:45:00 μ.μ., Blogger ralou

    enteka ευχαριστώ! Μηπως πάτησες και το link στο τέλος;

    no problem playmobil, την δεύτερη προσφορά σου θα την αγοράσω παραυτα. Ενημέρωσε για κόστος αποστολής ;)

    jason, dodos, o κ. Κ. με συντρόφεψε στα πολύ νεανικά μου χρόνια και πηρε από το χέρι το μυαλό μου στις αναζητήσεις μου.
    Τώρα πια τον βλέπω με συμπάθεια αλλά τον έχω απομυθοποιήσει λίγο.
    Ειμαστε τόσο ρομαντικοί όταν ειμαστε πολύ νέοι...

    debby, το ίδιο και εγω!
    Μετά από καταιγίδα ακόμα και μέσα στην Αθήνα βλέπεις τα σπασμένα δέντρα στη μέση του δρόμου και είναι πολύ θλιβερό!

    Πολύ λίγος και π ο λ ύ βρεγμενος γοργόνα μου! Προχτες το απογευμα καναμε ενα πληρες ντους με το νερό της βροχής, στα πενηντα μέτρα από το αυτοκίνητο στην είσοδο του Μεταξα στον Πειραιά.

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 23, 2006 8:47:00 μ.μ., Blogger ralou

    Σας ευχαριστώ για την υπόδειξη ανώνυμε φίλε!
    Και βέβαια έτσι είναι το σωστό.
    Το διόρθωσα ήδη στο ποστ.

     
  • At Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 25, 2006 3:12:00 μ.μ., Blogger dodo

    Εκτός από τον συμπαθητικό κύριο Κ., υπάρχουν και τα θεατρικά τού Μπρεχτ. Και οι συνθέσεις τού Βάιλ γι' αυτά...

     
  • At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 28, 2006 11:44:00 π.μ., Blogger tassoula

    ....Μα εγώ είπα οτι θέλω να τα βλέπω βγαίνοντας από το σπίτι μου....Αδικο έχει?Εστω μια γλάστρα...
    καλημέρα!!

     
  • At Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 29, 2006 12:56:00 μ.μ., Blogger ralou

    dodos, η πρώτη επαφή μου με το Θέατρο όταν ήμουν παιδί, ήταν "Ο κυκλος με την κιμωλία", οπότε καταλαβαίνεις.
    Μου άρεσε πολύ παρ όλο που θυμιζε την αντίστοιχη βιβλική ιστορία.

    tassoula ναι, εστω και μια γλάστρα.
    Να μην σου πω δε, τι κάνω όταν ο δήμος κόβει δέντρα από τους δρόμους. Ουτε να τα κλαδεύουν δεν μπορώ να βλέπω, τα αγαπημένα μου!

     
  • At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 30, 2006 6:21:00 π.μ., Blogger Stavros Katsaris

    ralou μου ένα μεγάλο ευχααριστώ για το υπέροχο κείμενο που μας χάρισες.
    Εύχομαι όλα τα προβλήματα σου να λυθούν με το λιγότερο δυνατόν πόνο!

     
  • At Δευτέρα, Οκτωβρίου 02, 2006 9:28:00 π.μ., Blogger tassoula

    καλημέρα και καλό μήνα!!Σε χάσαμε.

     
  • At Δευτέρα, Οκτωβρίου 02, 2006 3:44:00 μ.μ., Blogger ralou

    Σταυρο, εγώ σε ευχαριστώ.
    Τα πράγματα είναι στάσιμα αυτή την στιγμή αλλά δυστυχώς στα χειρότερα τους.

    Τασούλα, εχω τρεχάματα αυτές τις μέρες. Ισα ισα που ποστάρω για να μην πιάσουμε αράχνες εδω μέσα.
    Δυστυχώς το τέλος τους θα έρθει με δυσάρεστη κατάληξη.

     
usefull  View My Public Stats on MyBlogLog.com