Κυριακή, Αυγούστου 20, 2006
Ου γαρ εν τω πολλω το ευ

Tρίτη μέρα των διακοπών

Ο Ν. πρέπει να επιστρέψει. Ο πατέρας του τον χρειάζεται σχεδόν καθημερινά τώρα.
Τον χαιρετάω από μακρυά με σύμπλεγμα ενοχών που τον αφήνω να επιστρέψει μόνος. Γι αυτόν οι διακοπές κράτησαν μόνο δύο εικοσιτετράωρα.
Τώρα θα επιστρέψει και στις ελεύθερες ώρες του θα τις περνάει στον κήπο με τον πορφυρογέννητο στην απέναντι καρέκλα, με το βιβλίο και τα γυαλιά στο χέρι και ένα υπέργλυκο ελληνικό καφεδάκι δίπλα. Ο καλός μου είναι ολιγαρκής και ευτυχώς, γιατί φέτος και να ήθελε δεν θα μπορούσε να κάνει κι αλλιώς.

Εγώ πάλι στο ορεινό χωριό είμαι έτοιμη να εκδράμω στο υγρό στοιχείο και αυτό είναι αρκετό για να κατευνάσει τις ενοχές μου. Η παραλία λέγεται, για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο, Ασπρονέρι. Έχει σκούρο, λεπτό βοτσαλάκι στην άκρη και άμμο μέσα. Τέσσερα μέτρα από το νερό και πέντε μέτρα ψηλότερα περνάει ο εθνικός δρόμος. Από πάνω υψώνεται μια απότομη κάθετη λοφοπλαγιά κατάφυτη από πεύκα. Είναι τόσο κοντά στην θάλασσα που αντικατοπτρίζεται στο νερό και του δίνει ακριβώς το χρώμα του φυσητού γυαλιού.
Κάνω τις βουτιές μου και όσες απλωτές μου επιτρέπει η ταλαιπωρημένη αυτόν τον καιρό μέση μου. Βγαίνω και καπνίζω το πρώτο τσιγάρο – σταθερή τελετουργία των θαλάσσιων λουτρών μου. Ξαναβουτάω, η δεύτερη βουτιά είναι πάντα η καλύτερη.
Η φίλη μου η Κατερίνα λιάζεται στην στεριά και ακουμπάει με λατρεία τα μάτια στο αγαπημένο γαλάζιο – Αχ βρε Αντώνη-
Παρακολουθώ μια μικρή διάφανη σαλούφα να λικνίζεται δίπλα μου. Το νερό είναι τόσο καθαρό που, μόλις την διακρίνω, από την σκιά που ρίχνει στον βυθό!
Προσπαθώντας να αποφύγω την στενή επαφή μαζί της, την παρατηρώ για ώρα και αρπάζω το πρώτο ηλιακό έγκαυμα.
Βγαίνω. Ο αναπτήρας μου αρνείται πεισματικά να ανάψει το δεύτερο τσιγάρο.
Να μια καλή ευκαιρία να το κόψω!
Καλά... λέμε τώρα και κανένα αστείο !Καλαμαράκια και μπύρα σε κοντινή ψαροταβέρνα. Αεράκι από την θάλασσα. Δυο πιτσιρίκες με λαμπρά θαλασσιά μάτια παίζουν δίπλα μας.
Κουβεντούλα, προσπαθώ να τραβήξω την Κατερίνα από τις σκέψεις που μυρμιγκιάζουν στο μυαλό της.
Δροσερό ντους στο σπίτι. Νυχτώνει. Το σετάκι κουκουβάγιες, τριζόνια, αστέρια μας συντροφεύει μαζί με απρόσμενα καλή παρέα που εμφανίζεται.
Άλλη μια μάχη με τα κουνούπια το βράδυ. Μυρωδιά από αντικουνουπικό...
Πόσο μεγάλη μπορεί να γίνει μια μέρα !!!


Τέταρη μέρα των διακοπών

Στο σπίτι της Κατερίνας, 10 το πρωί. Στον κήπο της στο ορεινό χωριό.
Δέντρα. Το αγιόκλημα μοσχοβολάει – δεν ήξερα ότι έχει τόσο έντονη μυρωδιά!- Φυσάει ενα ελαφρύ αεράκι, δροσιά. Ο ήλιος φιλτράρεται μέσα από τα φύλλα των δέντρων και φτιάχνει μικρές κίτρινες λιμνούλες στο χαρτί που γράφω.
Με σκιάζει μια κλέουσα ιτιά – περίεργα κλαδεμένη-, μια λεύκα με λίγα φύλλα, ένα νεαρό πλατάνι, μια μουριά, μια δαφνούλα, μια κερασιά, μια κυδωνιά δυο δεκάδες τριανταφυλλιές. Τα λουλούδια τους παρηκμασμένα, καλοκαιρινά, ξεβλαστωμένα, συμβάλουν ωστόσο στο χαρμάνι των αρωμάτων που με περιβάλει.

Μια αιώρα λικνίζεται μονάχη, την αφήσαμε ήσυχη σήμερα το πρωί.
Ακούω μακρινούς ήχους του βουνού. Σκυλιά, τζιτζίκια, φωνές από το γειτονικό σπίτι. Η ντοπιολαλιά είναι βαριά, τις πιο πολλές φορές με εμποδίζει να καταλάβω.

Το βράδυ θα δω αστέρια – χιλιάδες – και αστερισμούς και την θαμπάδα του γαλαξία.
Θα ακούω μακρινές κανονιές από το σύστημα που διώχνει τα αγρίμια από τα αμπέλια. Οι κουκουβάγιες θα μας κοιτάνε από τον απέναντι στύλο του φράχτη, θα μας στέλνουν ένα λάλημα και μετά θα απομακρύνονται αθόρυβα σαν φαντάσματα.

Η παρέα επιμένει να πάμε στο μοναδικό μπαράκι λίγο έξω από το χωριό. Πάω με βαριά καρδιά για το τι θα ακούσουμε.
Α! Ένα μικρό θαύμα.
Ο ιδιοκτήτης είναι στην ηλικία μας,
Mας υποδέχεται με Cocaine και μας αποχαιρετά με Stairways to heaven.
Στο γυρισμό ακούω τριζόνια. Είναι διαφορετικά μέσα στην σιωπή της νύχτας στο βουνό.
Η μουσική τους με συνοδεύει καθώς ανεβαίνω τα σκαλοπάτια προς τον παράδεισο...


Πέμπτη μέρα των διακοπών

Αμπαλάρω τα υπάρχοντα μου και κλείνω την βαλίτσα. Μαζεύω βιβλία, κινητά, τα γυαλιά μου, χτένες και μικροπράγματα που είναι σκορπισμένα τριγύρω.
Αποχαιρετώ το δωμάτιο που με στέγασε τα δροσερά – χωρίς ανάγκη για air condition - βράδυα μου και τα κουνούπια που σε πείσμα φιδακίων, παστίλιων και αντικουνουπικών σιτρονέλας, διαθέτουν επαρκή ποσότητα από το DNA μου από το αίμα που μου ρούφηξαν.
Δεν τα κατηγορώ. Τα κύτταρα μου ανήκουν στην τροφική αλυσίδα – για μια φορά όχι στην κορυφή της!-

Ταξιδεύω με το αυτοκίνητο της φίλης μου σαν συνοδηγός. Το δεξί μου χέρι έχει ήδη καεί και διαθέτει ωραιότατο καρπουζί χρώμα.
Στον επαρχιακό δρόμο βγάζω το χέρι μου από το παράθυρο και το αφήνω να πλανάρει στο ρεύμα αέρα που δημιουργεί το αεροδυναμικό σχήμα του οχήματος. Έτσι πρέπει να αισθάνονται τα πουλιά όταν πετάνε.
Για να αποφύγουμε το μπουμπουνητό του αέρα στα αυτιά κλείνουμε τα παράθυρα στον εθνικό δρόμο. Ανοίγουμε το aircondition για να προετοιμαστούμε σιγά – σιγά για την ζωή στην πόλη. Αρχίζει η κίνηση. Τρελαμένοι οδηγοί κάνουν slalom ανάμεσα μας. Η μαμά της φίλης κάνει το σταυρό της και επικαλείται τα θεία για προστασία.
Φτάνουμε σπίτι. Η γνωστή μυρωδιά της γειτονιάς.


Ο καλός μου με περιμένει και μου βάζει στην αγκαλιά τον πορφυρογέννητο. Ρουφάω τις αγαπημένες μυρωδιές και των δυο τους. Με τον προτοκαλή στην αγκαλιά πλησιάζω την βιβλιοθήκη μου για να αγγιξω τα βιβλία μου. Προσπαθώ να να εξωραΐσω με καθημερινές χαρές κάθε στιγμή που με απομακρύνει από τις διακοπές.
Χτυπάει το τηλέφωνο. Κάποιος μας προσφέρει μια ακόμα πιστωτική κάρτα εντελώς δωρεάν. Βάζω πλυντήριο. Ξεπαγώνω τα ψάρια για να φάμε το βράδυ. Αποκοιμιέμαι μπροστά στην τηλεόραση βλέποντας κάτι που δεν θυμάμαι.

Έχω πια γυρίσει.
Καλώς σας βρήκα όλους!





Οι φωτό είναι από την νέα μου ψηφιακή Olympus M700 !
Ω ναι! Είναι υπέροχη, αλλά δεν την ξέρω καλά ακόμα.
Ουτε σύγκριση βέβαια με την παλιά καλή αναλογική μου Nikon FE, που σου επέτρεπε να κάνεις ότι θέλεις.
Με την καινούρια αιστανθηκα λίγο όμηρος της ...

Ετικέτες

 
posted by ralou at 6:22 μ.μ. | Permalink |


27 Comments:


  • At Κυριακή, Αυγούστου 20, 2006 8:23:00 μ.μ., Blogger dodo

    Μικρό διάλειμμα, σύντομο...
    Αλλά πολύ όμορφο!

    Καλό χειμώνα, λένε τώρα (και με...τρομάζουν που δεν έχω ακόμη προλάβει να φύγω!)

     
  • At Κυριακή, Αυγούστου 20, 2006 9:33:00 μ.μ., Blogger ovi

    καλώς ήρθες!!! και δεν λέμε καλό χειμώνα γιατί υπάρχουν και οι εκδρομές!!! :)

     
  • At Δευτέρα, Αυγούστου 21, 2006 6:30:00 π.μ., Blogger Stavros Katsaris

    Καλωσόρισες....
    Φωτογρσφίες super, περιγραφή ταξιδιάρικη......
    Να'σαι καλά ,καλή επανένταξη!

     
  • At Δευτέρα, Αυγούστου 21, 2006 9:02:00 π.μ., Blogger tassoula

    καλημέρα και καλώς ήρθες!!!
    πολύ όμορφο διάλειμμα!πολύ ωραίες φωτογραφίες και με την περιγραφή μας ταξίδεψες..
    αν και παιδί του χειμώνα δεν θα ευχηθώ καλώς να έρθει αλλά καλό υπόλοιπο!-)

     
  • At Δευτέρα, Αυγούστου 21, 2006 12:33:00 μ.μ., Blogger An-Lu

    Αν πρόκειται για το γνωστό Ασπρονέρι πρίν τα Καμένα, τότε σίγουρα οι διακοπές σου ήταν στη σκιά της Κνημίδας (έτσι λέγεται το βουνό).
    Καλώς όρισες!!!!!!

    ΥΓ Τα αποτελέσματα της μηχανής είναι μαγικά!!!!!

    Φιλούκια

     
  • At Δευτέρα, Αυγούστου 21, 2006 1:59:00 μ.μ., Blogger ralou

    Καλώς σας βρήκα όλους!

    dodos, άργησες !
    Διακοπές και γρήγορα.
    Οι δικές μου λιγοστές αλλά θαυματουργές.

    ovi, αν δεν ήταν κι αυτές αλίμονο μας. Πέντε μερούλες ήταν οι επίσημες διακοπές μου όλες όλες.
    Τι πολλές πληροφορίες για την Φιλανδία! Κόρη φίλης μου πήγε με ανταλλαγή φοιτητών και μας έλεγε διάφορα.
    Μόλις προλάβω θα εντρυφήσω και θα της την βγω!

    Σταύρο, Τασούλα,
    Αλήθεια σας άρεσαν οι φωτό;
    Εγώ δεν έμεινα απόλυτα ικανοποιημένη. Περιττό να πω ότι τράβηξα περισσότερες από 300 και κράτησα μόνο καμιά 50ρια.
    Α! αν έχει και ένα καλό η ψηφιακή, αυτό είναι!
    Όσο για τον ευλογημένο χειμώνα αχ!
    Ένας δύο μήνες μείνανε!

    Ακριβώς εκεί γοργόνα μου. Είναι περίεργο που είναι τόσο όμορφη η θάλασσα εκεί δίπλα στον εθνικό δρόμο. Όποτε πέρναγα από εκεί παλαιότερα την σνομπάριζα επιδεικτικά!
    Τώρα όμως...

     
  • At Δευτέρα, Αυγούστου 21, 2006 8:46:00 μ.μ., Blogger Debby

    Έχει ακόμα αρκετό καλοκαίρι! Έχει και σαββατοκύριακα επίσης!!

     
  • At Δευτέρα, Αυγούστου 21, 2006 9:18:00 μ.μ., Blogger George Sou

    Τι ωραία να γυρνάς με κέφι.
    Όσο για τη μηχανή, χρόνο να γνωριστείτε θέλει μόνο.
    Καλά ξεκινάτε πάντως...

     
  • At Δευτέρα, Αυγούστου 21, 2006 11:50:00 μ.μ., Blogger ~~kindergarden teacher ~~

    Καλώς ήρθες ....μας έλειψες!!

     
  • At Τρίτη, Αυγούστου 22, 2006 9:43:00 π.μ., Blogger ralou

    και αρκετή εως πολλη ζέστη ακόμα φιλενάδα!

    g help me
    καλως ήλθες στο φτωχικό μου. Κερνάω καφέ και κουλουράκια!
    Ειναι να μην αρχίσω με τις φωτό. Θα με βαρεθήτε. Παλιό σαράκι βλέπεις!

    τριανταφυλλένιο γατάκι νασαι καλά!
    Το έχω πει ότι παθαίνω στερητικο μακρυά από τους φίλους στο ΝΕΤ.

     
  • At Τρίτη, Αυγούστου 22, 2006 9:48:00 π.μ., Blogger ralou

    g help me μολις μπηκα στο blog σου!
    Γκλουπ! είσαι μάστορας εσύ!
    Κάθε παρατήρηση για βελτίωση ευπρόσδεκτη!

     
  • At Τρίτη, Αυγούστου 22, 2006 10:10:00 μ.μ., Blogger George Sou

    Ωχ σ’ ευχαριστώ πολύ, μα υπερβάλεις... Θα τα λέμε πάντως!

     
  • At Τετάρτη, Αυγούστου 23, 2006 1:10:00 μ.μ., Blogger Jason

    Καλωσήρθες πίσω, αγαπημένη Ραλλού με 2 -λ...

     
  • At Τετάρτη, Αυγούστου 23, 2006 1:54:00 μ.μ., Blogger ralou

    g help me,
    δεν υπερβάλω! τα καδραρίσματα υπέροχα!

    jason γύρισες;
    Το ξέρεις ότι ο πατέρας γεννήθηκε στα Μυστεγνα; Δεν υπάρχουν βέβαια συγγενείς εκεί αλλά πάντα θεωρώ την Μυτιλήνη πατρώο έδαφος!

     
  • At Τετάρτη, Αυγούστου 23, 2006 2:04:00 μ.μ., Blogger Jason

    Το διάβασα στο blog της Ραφαέλλας...

    Πριν από λίγες μέρες πέρασα από τα Μυστεγνά.
    Σε περιμένουμε στο νησί λοιπόν κάποια στιγμή!!!

    Εγώ μόλις σήμερα το πρωί εκεί ήμουν... :-(

    Καλό χειμώνα...

     
  • At Τετάρτη, Αυγούστου 23, 2006 8:38:00 μ.μ., Blogger Marina

    Βρέ καλώς την όμηρο..Είδες τι καλή σου βγήκε η ομηρεία? Σκέψου δλδ να ήσουνα και καμμία έμπειρη φωτογράφος τι θα έβγαζες..

    Πέρασες νομίζω απο την Εδέμ, ή τουλάχιστον όπως βλέπω εγώ την Εδέμ..να αφουγκράζεσαι το κύμα ενώ τα βότσαλα σου ψιθυρίζουν στ' αυτιά..

    Τέλειες διακοπές

     
  • At Πέμπτη, Αυγούστου 24, 2006 9:46:00 π.μ., Blogger ralou

    Ελπίζω jason ελπίζω να πάω κάποια στιγμή ξανά!
    Και η ελπίδα πεθαίνει τελευταία!

    Μarina, κοίτα που πρώτη φορά ξεκουράστηκα στ αλήθεια στις διακοπές από εδω και χρόνια.
    Κι ας βάστηξαν μόνο πέντε μέρες κι αυτές σκάρτες!

     
  • At Πέμπτη, Αυγούστου 24, 2006 12:46:00 μ.μ., Blogger Φίλιππος

    Ει νομίζω ότι είσαι κοντα στη Ναύπακτο!

    Είσαι;

     
  • At Πέμπτη, Αυγούστου 24, 2006 1:01:00 μ.μ., Blogger ralou

    Οχι ζαρατουστρα.
    Είναι μια παραλία πριν τα Καμένα Βούρλα πάνω στην Εθνική.
    Αν εξαιρέσεις τις σαλούφες που εμφανίζονται κατά γκρουπάκια πότε πότε η θάλασσα είναι φανταστική και πάρα πολύ καθαρή.

    Το χωριό δε, πάνω στο βουνό λίγο πιο πέρα.
    Η γέφυρα της φωτό είναι της Χαλκίδας από την διαδρομή των πρώτων δύο ημερών.

    Ναυπακτος ε;
    Χμ, έχω βγάλει καλές φωτό εκεί παλιότερα. Ίσως τις βάλω σε άλλο ποστ.

     
  • At Πέμπτη, Αυγούστου 24, 2006 4:02:00 μ.μ., Blogger Τυπος Νυχτερινος

    Ραλού, καλώς επέστρεψες.
    Σε ζηλεύω. Είχες λίγο χρόνο για τον εαυτό σου.
    Εγώ δεν έχω φύγει ακόμη. Ελπίζω πως θα φύγω την Κυριακή, αλλά οι δικές μου διακοπές θα έιναι όλες κι όλες τρεις μέρες στον αγαπημένο μου Άη-Γιάννη του Πηλίου.
    Τρεις μέρες μόνο. Θα πρέπει να είναι αρκετές για ν' αντέξω τον υπόλοιπο χειμώνα.
    Φιλιά στον γλυκό Μέρλιν

     
  • At Πέμπτη, Αυγούστου 24, 2006 4:38:00 μ.μ., Blogger ralou

    νυχτερινέ τυπε, μην νομίζεις! Τέσσερις πεντε μέρες καταφέραμε να ξεκλέψουμε και εμείς μέσα σε μια παραζάλη από σοβαρα προβλήματα υγείας των γονιων.
    Καμιά φορά όμως αυτό φτάνει.
    Οπως είπα και πιο πάνω αυτές οι διακοπές με ξεκούρασαν περισσότερο από οποιεσδήποτε άλλες.
    Μπορεί να ήταν η καλή παρέα...
    Μαλλον όμως ηταν η ανάγκη που είχα να ξεφύγω.

    Οπως λέει και ο τιτλος "Ουκ εν τω πολλω το ευ"

    Ευχομαι να μπορέσεις να ξεφυγεις και να χαλαρώσεις όσο γίνεται το πολυτιμο τριήμερο σου.

    Ο Μέρλιν σε φιλάει σταυρωτα.

    Ψιτ βρε! μην δαγκώνεις το δάχτυλο της κοπέλας!

     
  • At Πέμπτη, Αυγούστου 24, 2006 8:04:00 μ.μ., Blogger Εύα

    καλως ηρθες...δωσε ενα φιλακι εκ μερους μου στο γατουδιον σου,καθοτι λατρευωωωω τα γατια,μεγαλωσα με γατες και μου λειπουν αφανταστα τωρα τα γουργουρισματα που με νανουριζαν οταν ημουν παιδι...

     
  • At Παρασκευή, Αυγούστου 25, 2006 9:26:00 π.μ., Blogger ralou

    eva, το γατουδιον σε καλωσορίζει θερμά.
    Απο γάτες το blog βριθει!
    Που να δεις το μυαλό μου και η καρδιά μου!

     
  • At Παρασκευή, Αυγούστου 25, 2006 7:24:00 μ.μ., Blogger tassoula

    καλησπέρα!1+1 μείνανε....:-)

     
  • At Τρίτη, Αυγούστου 29, 2006 4:13:00 μ.μ., Blogger ATHENA

    AX ΔΙΑΚΟΠΕΣ!)

    ΕΤΣΙ ΑΠΛΕΣ, ΓΕΜΙΣΑΝ ΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΜΟΥ:)


    ΝΑ΄ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΣΥΝΟΜΙΛΗΚΗ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΙΣΑ
    (ΑΠ'ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΕΣΥ, ΕΓΩ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΟΥ ΜΠΑΡΑΚΙΟΥ ΜΙΑ ΓΕΝΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΚΙ ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΜΙΑ ΡΙΖΑ ΑΠΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗ)

     
  • At Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 01, 2006 12:32:00 μ.μ., Blogger Σταυρούλα

    Καλώς ήρθες, Ραλού ! Ωραίες βρε οι φωτο! Φιλιάά!

     
  • At Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 01, 2006 3:33:00 μ.μ., Blogger ralou

    Μου ξέφυγαν τα τελευταία σχόλια σας και ζητώ συγνώμη.
    Δεν αφήνω ποτέ αναπάντητα μυνηματα για λόγους αρχής!

    athena, είδες που μαρτυράμε την κλάση μας χωρις να το θέλουμε!
    Δεν πειράζει!
    Νάμαστε καλά!

    ραφαελίνα μου,
    Αν αξιωθώ να ξαναπαω Λέσβο, θάρθω για καφεδάκι!

    renata,
    είναι να μην πιάσω μηχανή στο χέρι μου !
    Παλιό κολλημα που αναθερμάνθηκε τώρα.
    Θα δεις, θα δείς!

     
usefull  View My Public Stats on MyBlogLog.com