Δευτέρα, Νοεμβρίου 13, 2006
H σπανακόπιτα της νιόπαντρης.
(Η συνταγή του μήνα)

Ήμουν πολύ νέα όταν παντρεύτηκα.
Είχα πρόσφατα χάσει την μαμά και είχα μείνει η μοναδική γυναίκα στην οικογένεια χωρίς αδελφές, εξαδέλφες, θείες και γιαγιάδες, αρωγούς και καθοδηγητές στα οικοκυρικά και την οικιακή οικονομία.
Βόλεψα λοιπόν τις ανάγκες του σπιτιού εκ των ενόντων παράλληλα με τα εξοντωτικά ωράρια της τότε δουλειάς μου.
Εκτός από την μαγειρική.
Ο πατέρας, φρέσκος συνταξιούχος τότε είχε αναλάβει να παρασκευάζει το καθημερινό φαγητό και πρέπει να ομολογήσω ότι αποδείχθηκε εξαιρετικός μάγειρος. Από τα χέρια του φάγαμε και εγώ και ο αδελφός μου ο Αντυ φαγητά, που όσο ζούσε η μαμά δεν τα είχαμε βάλει στο στόμα μας.
Όταν λοιπόν παντρεύτηκα και έστησα το δικό μου νοικοκυριό ήξερα αρκετά πράγματα για την διαχείριση του σπιτιού αλλά δεν ήξερα να μαγειρεύω. Καθώς όμως είμαι άνθρωπος που αγαπάει το φαγητό άρχισα σιγά σιγά να μαθαίνω, πρώτα με οδηγό το βιβλίο μαγειρικής της μαμάς – σας έχω μιλήσει για αυτό- και μετά συσσωρεύοντας και δεκάδες δικά μου.
Ο καλός μου, ανεκτικός και μάλλον λιτοδίαιτος, δεν είχε και τις τρομερές απαιτήσεις αλλά η τιμή και η υπόληψη της νιόπαντρης επέβαλαν να μάθω να φτιάχνω τουλάχιστον το φαγητό που αγαπούσαν πολύ στο πατρικό του.
Σπανακόπιτα.
Η σπανακόπιτα ήταν αποκλειστικά δουλειά του πεθερού μου. Μόνος του ζύμωνε και άνοιγε το φύλλο, μόνος του μάζευε τα μυριστικά και τα χορταράκια από τις εξοχές της Μάντρας και τα ψιλόκοβε μαζί με το σπανάκι, μόνος του την ετοίμαζε και την έψηνε.
Η αλήθεια είναι ότι η σπανακόπιτα του Στάθη ήταν μνημειώδης.
Με τραγανό φύλλο, ζουμερή και μυρωδάτη όσο έπρεπε, όχι πολύ λιπαρή και πεντανόστιμη.
Έτσι, η πρώτη μου φιλοδοξία ήταν να φτιάξω αυτή την περιβόητη σπανακόπιτα, αλλά χωρίς την βοήθεια του. Άλλωστε στην κουζίνα είμαι μονήρες πλάσμα. Συντροφικά μαγειρέματα με φίλες η γυναίκες του σογιού έχουν αποκλειστεί από την αρχή. Στην κουζίνα αισθάνομαι σαν αλχημιστής που προσπαθεί και δοκιμάζει μοναχικά και που οι νεωτερισμοί του δεν έχουν θέση στα μάτια των ανθρώπων, εκτός αν καταφέρει να φτιάξει χρυσάφι από κάρβουνο.
Άρχισα λοιπόν να παρακολουθώ τον πεθερό μου όταν την έφτιαχνε. Αλλά, όπως πολύ καλά γνωρίζω τώρα πια, στο μαγείρεμα δεν χωράνε ακριβείς δοσολογίες, τουλάχιστον για τους έμπειρους.
Πόσο αλεύρι και νερό για την ζύμη του φύλλου; Μα .. όσο πάρει!
Τον έβλεπα να ρίχνει αλεύρι από το πακέτο χωρίς μέτρημα, με το μάτι, μετά να προσθέτει νερό, λίγο λάδι, πάλι νερό και εκεί που έλεγες ότι δεν θα τελειώσει ποτέ φτιαχνόταν ένα ζυμαράκι απαλό και τρυφερό σαν μάγουλο μικρού παιδιού.
Και δεν μιλάμε για την γέμιση! Εκτός από σπανάκι, έβαζε και ένα σωρό από άγνωστα χορταράκια και μυριστικά, πιπέρια, αυγά, τυρί, όλα –προς μέγιστη απόγνωση μου- με το μάτι, χωρίς ζυγίσματα και αναλογίες!
Τελικά κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία το επιχείρησα και εγώ.
Αν εξαιρέσουμε το χάος που επικράτησε στην κουζίνα κατά την διάρκεια της κατασκευής της και μετά, το φύλλο που έμοιαζε με βρεγμένη εφημερίδα, και την γέμιση που κολυμπούσε στο ελαιόλαδο… ήταν σπανακόπιτα.

Ο ευγενικός μου σύζυγος, την κατάπιε με μεγάλες μπουκιές και με μουγκρητά που εξέλαβα ως μουγκρητά ευχαρίστησης αλλά τώρα μετά από τόσα χρόνια, έχω τις αμφιβολίες μου.
Από τότε κύλησε πολύ νερό στ' αυλάκι.
Στα χρόνια που πέρασαν από τότε, αφού γύμνασα τα χέρια μου σε γυψοειδή ζυμαράκια και κόλλησα σε λασπερά άλλα, τελικά πέτυχα την σωστή αναλογία.
Αφού πλατσούρισα σε υπερελαιώδεις γεμίσεις βρήκα την σωστή ποσότητα.
Αφού δοκίμασα τραγανά άψητα χορταρικά, ανακάλυψα τον σωστό χρόνο και θερμοκρασία ψησίματος.
Σας παραδίδω λοιπόν την συνταγή για Σπανακόπιτα.
Να ξέρετε, ότι και εγώ, όταν την φτιάχνω κάνω ακριβώς ότι έκανε και ο Στάθης.
Υπολογίζω τα πάντα με το μάτι.
Για χατίρι όμως όσων από σας θα θέλατε να επιχειρήσετε να την φτιάξετε, την περασμένη Κυριακή που την έφτιαξα ξανά μέτρησα τα υλικά και σας παραδίδω την συνταγή.


Εν αρχή ην το φύλλο. Χειροποίητο παρακαλώ, μην σας πιάσουν οι τεμπελιές τώρα.
Χρειαζόμαστε:
½ κιλού αλεύρι για όλες τις χρήσεις.
310 γρ. νερό
1 φλιτζανάκι του καφέ ελαιόλαδο
Αλάτι
Μισό κουταλάκι του γλυκού ξύδι.

Ανακατέψτε όλα τα υλικά σε ένα μπολ με ένα πιρούνι και όταν αρχίσουν να δένουν τα υλικά ζυμώστε το με τα χέρια μέχρι να γίνει ομοιογενές.
Μην το γρονθοκοπήσετε, δεν είναι ο προϊστάμενος σας για να βγάλετε το μένος σας επάνω του!
Μετά τυλίξτε το σε πλαστική μεμβράνη και αφήστε το να ξεκουραστεί –αχ! πως μ' αρέσει αυτή η έκφραση- για μισή ώρα.
Πάμε τώρα στη γέμιση.
Χρειαζόμαστε:
1 κιλό σπανάκι
3 μέτρια κρεμμύδια και 1 πράσο
3 αυγά
½ ποτηριού ελαιόλαδο
¼ κιλού φέτα και ¼ κιλού ανθότυρο
αλάτι, πιπέρι, κανέλα τριμμένη
μισό ματσάκι άνηθο
μυρώνια, καυκαλίθρες, μάραθο
(χε χε ! άγνωστες λέξεις ε; Δεν πειράζει. Όλα αυτά είναι μυριστικά χορταράκια αλλά θα γίνει μια χαρά και χωρίς αυτά.)
Το σπανάκι πρέπει να το κόψετε και αφού το αλατίσετε να το τρίψετε με το χέρι και να το στύψετε μέχρι να φύγει πολύς από τον χυμό του.
Ανακατέψτε όλα τα υλικά και αλατοπιπερώστε.

Ανοίξτε 5 φύλλα από το ζυμάρι. Ξέρω ότι αυτό ακούγεται τρομακτικό και δύσκολο αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Αν η ζύμη έχει τη σωστή πυκνότητα θα ανοίξει εύκολα με την βοήθεια ενός πλάστη.

Για τους/τις άσχετους/τες, πλάστης είναι εκείνο το μακρύ ξύλινο εργαλείο που βλέπαμε στις παλιές ταινίες σαν όπλο στα χέρια απατημένων οικοκυρών σε προσπάθεια τιμωρίας του σκορδόπιστου συμβίου τους.
Στα δικά σας χέρια χρειάζεται αρκετή πίεση μαζί με λίγο αλεύρι πάνω και κάτω από το ζυμάρι και λιγότερο μένος.
Χρειαζόμαστε 2 κάτω μετά την μισή γέμιση, ένα στην μέση, την υπόλοιπη γέμιση και δύο φύλλα από πάνω. Κάθε φύλλο το ραντίζουμε με λίγο ηλιέλαιο πριν βάλουμε από πάνω το επόμενο.

Μέχρι τώρα η κουζίνα θα έχει μοσχοβολήσει από τις μυρωδιές! Και που να δείτε όταν ψήνεται!
Στο τέλος χαράξτε τα κομμάτια της πίτας και φουρνίστε στους 180 βαθμούς για 45-60 λεπτά.
Αν σας φανεί ασπριδερή συνεχίστε το ψήσιμο λίγο ακόμα.
Αν σας φανεί σκούρα, έως μαύρη τότε το ψήσιμο απέτυχε.
Δεν πειράζει, την επόμενη φορά θα γίνει καλύτερη.

Αν πάλι ο καλός σας ή η καλή σας βγάλει μουγκρητό με την πρώτη μπουκιά, ίσως να την έχετε πετύχει εξαιρετικά.
Η ίσως να έχετε πετύχει ένα εξαιρετικά ευγενικό σύντροφο!

Πράγμα βεβαίως, εξόχως ανώτερο, ίσως περισσότερο και από μια πετυχημένη Σπανακόπιτα.



p.s. 1
Επειδή το ποστ βγήκε πολύ μεγάλο, αφήνω τα tips και τα προσθέτω σαν σχόλιο για όσους ενδιαφέρονται να εντρυφήσουν περισσότερο.
Αν πάλι εσείς κάνετε μια διαφορετική παραλλαγή ας την ακούσουμε.
Η μαγειρική είναι αγαπημένη μου ασχολία και είμαι ανοιχτή σε πειραματισμούς!

p.s. 2

Οι φωτό είναι δικές μου.
Εκτός από την πρώτη.
Αλήθεια σας λέω δεν πρόλαβα να την φωτογραφήσω έτοιμη!
Ειχα και τραπέζι...
Την φάγαμε όλη!

Ετικέτες

 
posted by ralou at 3:49 μ.μ. | Permalink |


42 Comments:


  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 13, 2006 4:33:00 μ.μ., Blogger ralou

    Για το φύλλο:
    Αν σας φαίνεται βουνό το άνοιγμα φύλλου, αγοράστε έτοιμο. Όχι όμως φύλλο κρούστας αλλά εκείνο το παχουλό που υπάρχει στα Σ/Μ.
    Επίσης αν δεν μπορείτε να φτιάξετε μεγάλα φύλλα για να καλύψουν το ταψί σας, φτιάξτε μικρότερα και βάλτε τα δίπλα-δίπλα. Καθόλου δεν θα επηρεαστεί το αποτέλεσμα.
    Αλλά έστω και μια φορά δοκιμάστε το! Αξίζει τον κόπο!

    Για την γέμιση:
    Τα μυριστικά χορταράκια που ανέφερα και άλλα που κάποιοι άλλοι μπορεί να προσθέτων, δίνουν μια πιο ρουστίκ γεύση που προσωπικά αγαπάω πολύ. Δεν τα βρίσκετε όμως εύκολα στην λαϊκή παρά μόνο την άνοιξη. Σε καμία περίπτωση όμως μην παραλείψετε τον άνηθο. Κάνει όλη την διαφορά.
    Αν θέλετε περιορίστε την ποσότητα του κρεμμυδιού, αλλά βάλτε έστω και λίγο. Το ίδιο ισχύει και για το τυρί.

    Και μην ξεχνάτε:

    Για κάθε φαγητό μπορεί να έχουμε την δική μας άποψη για το τέλειο.
    Τέλειο είναι όποιο φαγητό αρέσει στον καθένα μας περισσότερο.

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 13, 2006 6:23:00 μ.μ., Blogger Stavros Katsaris

    Καλησπέρα, καλησπέρα!
    Πω πω μυρωδιές.
    Την φάγατε όλοι έ?

    Δεν με νοιάζει!

    Είμαι σίγουρος οτι η Τασούλα θα την ξεπατικώσει και θα την φτιάξει!
    (αν την αφήσει ο σβούρας!!!!)
    Καλησπέρα και καλή εβδομάδα!

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 13, 2006 11:38:00 μ.μ., Blogger Σταυρούλα

    Ραλούκα, μ' έκανες βραδιάτικα και μου τρέχουνε τα σάλια!Τη λατρεύω τη σπιτική σπανακόπιττα.
    Δυστυχώς η μαμά δεν ξέρει ν' ανοίγει φύλλο κι ούτε κι εγώ. Το βλέπω δε με δέος! Γι αυτό η μαμά φτιάχνει σπανακοπιτάκια τηγανητά σε κουρκούτι! Δε μένει ψίχουλοο! ;)

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 14, 2006 12:03:00 π.μ., Blogger tassoula

    Αχ και τις λατρέυω τις χορτοπιτες - σπανακόπιτες και όλες τις πίτες.Τι μου κάνεις τώρα...Καλή εβδομάδα!!!

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 14, 2006 12:20:00 π.μ., Blogger Debby

    Δεν φαντάαζεσαι πόσο πολύ μου αρέσει η σπανακόπιτα!
    Και δεν έχω αξιωθεί ποτέ να κάνω μια της προκοπής!!
    Θα δοκιμάσω την δική σου οπωσδήποτε!

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 14, 2006 2:45:00 π.μ., Blogger dodo

    Κάτι μού λέει, πως αυτή την εβδομάδα το σπανάκι θα έχει μεγάλη ζήτηση στην αγορά!
    Με τέτοια συνταγή (και εικονογράφηση, μαζί), προβλέπονται πολλά τα ταψιά!

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 14, 2006 10:54:00 π.μ., Blogger An-Lu

    Μέχρι και το μόνιτορ μύρισε σπανακόπιτα!!!!!
    Αχ τι μας κάνεις ραλούκα μου!!!!!

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 14, 2006 11:18:00 π.μ., Blogger AVRA

    το εχω υποσχεθει στον αντρα μου εδω και καιρο...οτι θα μαθω να τη φτιαχνω γιατι του αρεσει πολυ.Ακομη στην υποσχεση εχω μεινει.Ανηκει ομως στην κατηγορια που περιεγραψες..ειναι το χρυσο μου ευγενικος και ολιγαρκης!

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 14, 2006 12:06:00 μ.μ., Blogger Jason

    Πείνασα ρε Ραλλού τώρα...
    Σπανακόπιτα... Πω-πω... Σαν της μαμάς μου...

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 14, 2006 4:09:00 μ.μ., Blogger ralou

    Από το πρωί φουρνίζω την μεγαλύτερη Σπανακόπιτα που έχω φτιάξει!
    Λοιπόν έχουμε και λέμε:
    Ένα κομμάτι για τον Σταύρο και ένα για την Τασούλα για να ξεπατικώσει σωστά την συνταγή, ουπς! ξέχασα και ένα κομμάτι για τον Σβούρα βέβαια.
    Ένα για την renata αλλά θα μας φέρει σπανακοπιτάκι και συνταγή από την μαμά της.
    Ένα για την debby που συμπαθεί τα λαχανικά, αλλά.. έχει και τυρί και αυγά φιλενάδα, δεν ξέρω αν τα προτιμάς.
    Ένα για τον dodos βέβαια αφού δεν θα βρει σπανάκι στην λαϊκή σήμερα για να φτιάξει μία στην καλή του (ή η καλή του)
    Ένα για την avra και ένα για τον ευγενικό καλό της.
    Και βέβαια ένα μεγάλο για τον jason που είναι και νέο παιδί και έχει αυξημένες ανάγκες για υδατάνθρακες και πρωτεΐνες.

    Τι; Δεν περίσσεψε για την An-lu;
    Ολόκληρο ταψί για το χατίρι σου θα ξαναφτιάξω γοργόνα μου!

    Για το τέλος άφησα τον καινούργιο φίλο panos γιατί δεν έχω πολύ θάρρος μαζί του.
    Καλώς μας ήλθατε αγαπητέ, κοπιάστε μαζί με την παρέα. Το καλύτερο φύλαξα για σας από την γωνία, που το φύλλο είναι πιο τραγανό και καλοψημένο!

    Ελάτε! μην στραβομουτσουνιάζετε οι υπόλοιποι!
    Ξέρετε πως υποδέχομαι πάντα τους καινούργιους φίλους!

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 15, 2006 4:15:00 π.μ., Blogger ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ

    Μας άνοιξες την όρεξη!!! Για να τη φάμε αλλά & για να τη φτιάξουμε. Παρότι πίτες να πω την αλήθεια έχω φτιάξει ελάχιστες φορές, αυτή θα τη φτιάξω οπωσδήποτε.
    Εγώ να δεις κόλλημα με τη μαγειρική! Πάθος! Και μάλιστα πεθαίνω να τα στολίζω κιόλας τα ...καλλιτεχνήματά μου. Anyway! Να είσαι καλά να μας ξεμυαλίζεις!

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 15, 2006 5:25:00 π.μ., Blogger nyctolouloudo

    λατρεύω όλες τις πίττες αλλά δεν μου αρέσει το φύλλο. το πετάω!

    ούτε στα γλυκά το τρώω!

    κράτα και για μένα ένα κομμάτι! ( μόνο την γέμιση φυσικά)

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 15, 2006 10:19:00 π.μ., Blogger An-Lu

    Να σου στείλω και συνταγή για μοσντα (σπανακόπιτα χωρίς φύλλο για το μεθυσμενάκι);

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 15, 2006 12:39:00 μ.μ., Blogger Debby

    Ralou, μου αρέσουν πολύ όλα τα γαλακτοκομικά είδη!!
    Και γενικά όλες οι πίτες. Μου αρέσει πάρα πολύ δε και η στριφτή τυρόπιτα γιατί η αναλογία φύλλου και τυριού είναι έτσι όπως την θέλω. Η πολύ γέμιση γενικά δεν μ'αρέσει!

    Συμφέρει να τρώμε μαζί με την Μεθυσμένα Χρώματα!! Θα της δίνω γέμιση και θα μου δίνει φύλλο!!

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 15, 2006 4:57:00 μ.μ., Blogger ralou

    iliahtida , άσε!
    Μερικές φορές μου παίρνει πιο πολλή ώρα για το ντεκόρ παρά για να φτιάξω το φαγητό.
    Αν φτιάξεις πίτα με χειροποίητο φύλλο μπορείς να βάλεις σχέδια από κομματάκια φύλλο σε κάθε κομμάτι.
    Σε παιδικό πάρτι έχει τρελή πέραση.
    Αλλά και για τους μεγάλους.. μη νομίζεις.

    Μεθυσμένα χρώματα, θα συνδυαστούμε με την An-lu για στην συνταγή χωρίς φύλλο. Άντε γοργόνα μου στείλε τη το συντομότερο. Μην αφήσουμε το κορίτσι να περιμένει!

    Και εμένα έτσι μ αρέσει debby. Την συνταγή την κάνω σε πολύ μεγάλο ταψί για να γίνει πολύ λεπτή η γέμιση. Και η στριφτή όμως .. γιαμ γιαμ!

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 16, 2006 7:55:00 π.μ., Blogger ma.beez

    Αμαν, δεν μπορώ να μαζέψω τα σάλια μου, τα γαστρικά μου υγρά και ο ουρανίσκος μου τρέμει.

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 16, 2006 10:15:00 π.μ., Blogger Φωτούλα Τζιώντζου

    Πειράζει να το κάνω με έτοιμο φύλλο γιατί εγώ φύλλο δεν μπορώ να ανοίξω. Τη τελευταία φορά το άπλωσα με μπουκάλι κόκα κόλα κατευθείαν μέσα στο ταψί, σε δύο ταψιά για να είμαι ακριβής, ένα για το πάνω φύλλο, ένα για το κάτω και μετά το τούμπαρα. Αρρώστεια, ξεκίνησα στις 6.00 το απόγευμα και την έβαλα στο φούρνο στις 11.30 το βράδυ. Επίσης εμένα στις πιτούλες μου αρέσει να ρίχνω και σουσάμι στο φύλλο.
    Στο θέμα μας όσο περνάει ο καιρός με κάνεις και πιο περήφανη. Καλημέρα.
    Υ.Γ. Κάνω όμως υπέροχες κρέπες, λεπτούτσικες σαν φύλλο γιασεμιού, μονού γιασεμιού για να κυριολεκτώ.

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 16, 2006 11:27:00 π.μ., Blogger ralou

    Χαμσινομαμά σε βλέπω να γλύφεις τα μουστάκια σου με ροζ γλωσσίτσα.
    Ο Μέρλιν τρελαίνεται για σπανακόπιτα αλλά μόνο για γέμιση. Αλλά τον πειράξει το πολύ κρεμμύδι και το βράδυ έχουμε προβλήματα οσφρητικά.
    Αλήθεια!

    Μαμά nerina να βάζεις φύλλο έτοιμο αλλά το "χωριάτικο"΄. Είναι καλύτερο.
    Η σουρεαλ εικόνα με το μπουκάλι της coca cola θα μείνει ανεξίτηλα γραμμένη στο μυαλό μου. Αλλά τις γιασεμιένιες κρεπούλες σου τις ονειρεύομαι στο στόμα μου!
    Ιδιαίτερα αν είναι μονού γιασεμιού.

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 16, 2006 3:46:00 μ.μ., Blogger tassoula

    Καλησπέρα.
    Αυτο της Νερίνα με την coca cola θα είναι πρακτικό για κουζίνες χωρίς πάγκους όπως η δική μου.Θα το εφαρμόσω.Παιδέυομαι τσάμπα τόσο καιρό.Πολλά φιλιά.

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 16, 2006 5:15:00 μ.μ., Blogger ralou

    Να το δω και να μην το πιστέψω, ν' ανοίγετε και οι δυο σας φύλλο με μπουκάλι αναψυκτικού.
    Δεν είναι ίσιο βρε χαρά μου!
    Το γυάλινο δεν κάνει και το πλαστικό είναι πολύ μαλακό για αυτή την δουλειά.
    Μια ιδέα είναι να φτιάχνεις πολύ μικρά κομμάτια φύλλο με τον μικρό εκείνο πλάστη που μοιάζει με μικροσκοπικό ροδάκι για βάψιμο. Το είχα πρωτοδεί στη Βέφα αλλά τώρα το βρίσκεις παντού. Χρειάζεσαι πραγματικά πολύ λίγο χώρο. Μετά τα αραδιάζεις διπλα δίπλα στο ταψί και γίνεται η δουλειά μια χαρά.
    Καλό απόγευμα!

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 17, 2006 10:27:00 π.μ., Blogger ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ

    Γλυκύτατη Ralou μου!
    Καλημέρα & συγνώμη που σε μπέρδεψα με τα blogs μου. Το ένα (Ηλιαχτίδα το όνομα του blog, υπογράφω όμως σαν Mαρία) το ξεκίνησα στον Blogger αλλά μετά μου είπε μια φίλη, πολύ καλή γνώστρια των blogs πως ο Beta είναι μάλλον καλύτερος & φτιάξαμε (με το σύντροφό μου) άλλο εκεί (το Romeo & Juliet όπου υπογράφω σαν Ηλιαχτίδα). Αυτό υφίσταται για την ώρα αφού το άλλο ακόμα το στήνω, αλλά με μωρό παιδί, δύσκολα βρίσκεις χρόνο...
    Ευχαριστώ πάρα πολύ που μου έδειξες την καλή σου την καρδούλα & συγνώμη που σε μπέρδεψα.
    Φιλάκια!
    Θα τα λέμε

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 17, 2006 10:48:00 π.μ., Blogger tassoula

    Καλημερούδια Ραλούκα!Ευχαριστώ για την ιδέα.Κι εγώ κάτι βολικό ψάχνω.Οι πάγκοι της κουζίνας μου είναι πολύ μικροί.
    Τι είδαν τα ματακια μου?
    Καλημέρα Morgana!!

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 17, 2006 12:38:00 μ.μ., Blogger ralou

    iliahtida, το romeo and juliet δηλαδή δεν υπάρχει τώρα; Αν ναι στείλε διευθυνση. Η ιδέα να γράφετε και οι δύο μου είχε αρέσει πολύ.

    Γιουπι !
    Γιεεεεε!
    Morgana is back!
    Morgana is back!
    Morgana is back!
    Morgana is back!


    Eπιτέλους φιλεναδα!
    Και μην σε νοιάζει για τα γατιά. Δοκίμασε να τους δώσεις λίγο και θα δεις ότι θα τρελαθούν. Ο Μερλιν γλυφει ως και τα αυτιά του όταν τρώει σπανακόπιτα.

    τασούλα, είδες έκπληξη!
    Θα σου στείλω μειλ σήμερα.

     
  • At Παρασκευή, Νοεμβρίου 17, 2006 11:23:00 μ.μ., Blogger ~~kindergarden teacher ~~

    Ουφφφφφφφφφφ ...πάλι τελευταία και καταιδρωμενη έφτασααααααααααα και δεν μου αφήσατε κομματάκι;
    ~~~κλαψψψψψψψψψψψψψψψψ΄-λυγμμμ~~~~
    Δυο μέρες έβαφε ο σύζυξ και γω κυνηγούσα τις πιτσιλιές απο το ρολό ...κοινώς ξεπατώθηκα στο καθάρισμα ...καιμπαμ πέφτω στην αγαπημένη μου πίτααααα...
    -Μιχαάααααααααααληηηηηηηηηηηηηη γρήγορα άσε το ρολό και τρέξε για σπανάκι ...
    Παρόλη την κούραση θα φτιάξω μια ..μου άνοιξες την όρεξη
    ραλλου μουυυυυυυυυυ..
    υ.γ
    Τοσο σπανάκι που χω
    φάειιιιιιιιιν
    ούτε ο Ποπάυ!!!

     
  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 18, 2006 1:42:00 μ.μ., Blogger Τυπος Νυχτερινος

    Γειά σου βρε Ραλού με τις πίττες σου.

    Εγώ θα την πώ την αμαρτία μου: Μια φορά όλη κι όλη προσπάθησα ν' ανοίξω φύλλο, και βγήκε όλο τρύπες λες και το είχαν φαει τα ποντίκια... σνιφ.

    Η μαμά μου γελούσε αλλά μου 'πε να μη σκαω και πολύ και να το χρησιμοποιήσω παρόλα αυτά. Αυτό και έκανα, η πιττούλα βγήκε μούρλια, αλλά δεν προσπάθησα ξανά.

    Μια ερώτηση: γιατί όχι ελαιόλαδο στα φύλλα; για να μη βγει πολύ βαρύ;

    Κράτησέ μου κι εμένα ένα κομμάτι. Με μπόλικο φύλλο αν γίνεται και δη στριφτό.

    Καλημέρες.

     
  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 18, 2006 10:38:00 μ.μ., Blogger exilio

    Έφυγε για εκτύπωση!!!!

    (ομολογώ ότι με ψιλοτρομάζει να το επιχειρήσω μόνη μου..but i'll try..thnx!)

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 20, 2006 12:13:00 μ.μ., Blogger ralou

    Έτσι, έτσι σεβα!
    Χρειάζεσαι δύναμη για να αντεπεξέλθεις με τα μικρά σου και τον καλό σου.
    Να φανταστείς ότι και εμείς βάφαμε αυτά τα απογεύματα. Αλλά βλέπεις εγώ έβαφα και ο καλός μου μάζευε τις πιτσιλιές.
    Είναι ιντελεκτουελ τύπος το πουλάκι μου και δεν πιάνουν τα χεράκια του από τέτοιες δουλειές.

    Επιτέλους και κάποιός ζητάει οδηγίες!
    Μεθυσμενάκι, όταν φτιάχνεις το ζυμάρι για τα φύλλα χρειάζεται να το αφήσεις λίγο να μείνει. Τότε αναπτύσσεται το περιβόητο πλέγμα της γλουτένης (καλά, είναι και σε κάτι χρήσιμη η Βέφα) που εμποδίζει το φύλλο να σπάει όταν το ανοίγεις.
    Πίστεψε με αυτή είναι η λύση.
    Επίσης υπάρχει και το αλεύρι στην μωβ συσκευασία που είναι ενισχυμένο σε γλουτένη και ευκολότερο να χρησιμοποιηθεί για αυτό στο σκοπό. Το βρίσκεις εύκολα στα Σ/Μ.
    Το ηλιέλαιο κάνει (για άγνωστους σε μένα λόγους) το φύλλο πιο τργανο και για αυτό το προτιμώ όταν ραντίζω τα φύλλα.
    Αλλά βέβαια καθόλου δεν πειράζει να τρυπήσει και λίγο το φύλλο.
    Οι πρώτες μου σπανακόπιτες έμοιαζαν με πατσγουορκ!

    Καλή επιτυχία exilio!
    H επανάληψη είναι η μαμά της μάθησης ξέρεις!
    Εχει και πλάκα να το προσπαθήσεις.
    Αντε και καλοφάγωτη.

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 20, 2006 12:17:00 μ.μ., Blogger ralou

    Επιtελους morgana!
    Aυτό το άσπρο σκανταλιάρικο γατί στο τελευταίο ποστ σου το είχα δει τόσες φορές που το μισησα!
    Αλήθεια σου λέω, εγώ μίσησα γάτα!
    Αντε κορίτσι μου να σκάσει λίγο το χειλάκι μας!
    Με το καλό!

     
  • At Κυριακή, Νοεμβρίου 26, 2006 9:38:00 μ.μ., Blogger Φωτούλα Τζιώντζου

    Ραλλού μου καλησπέρα. Ελπίζω να μάζευες χορταράκια για μια ακόμα πίττα και να μου είσαι καλά και να μη μου θύμωσες που σου έκλεψα κείμενα και μουσική, αλλά το κείμενο ήταν αυτό που όσο και αν προσπάθησα δεν μπόρεσα να γράψω εγώ σε ένα τσογλάνι που την έκανε πριν δύο χρόνια και η μουσική ήταν η μόνη απο ξένη μουσική που άκουγε και κάποτε έπρεπε να τον αποχαιρετήσω.
    Στο θέμα μας τώρα. Απόψε άνοιξα φύλλο για πίττα. Πραγματικό φύλλο με αυτό το μακρύ στρόγγυλο ξύλινο πράγμα και όχι με μπουκάλι κοκα κολα, δεν είχα δηλαδή γιατί απο τότε που έχουμε τα παιδιά τη κόψαμε και το αναποδογύρισα κιόλας και δεν έκανα και τρύπες και ξεκόλλησε απο το τραπέζι και δε κόλλησε και στο ταψί και εαν συνεχίσω θα καεί η κουρού τυροπιττούλα μου στο φούρνο και σ΄αγαπάω και να περνάς καλά και άμα σε ξανακούσω να λες αηδίες περί μουντάδας θα σε πιάσω στις σφαλιάρες και άμα βλέπεις μωρό να το τσιμπάς κρυφά απο τη μάνα του και να φτύνεις το κόρφο σου και άμα ποτέ κάνεις δικό σου να το τσιμπάς συνέχεια, με το κόρφο θα ασχοληθεί αυτό και καλή σου νύχτα μικρή σπανακοπιτοσφτιάχτρα.

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 27, 2006 10:55:00 π.μ., Blogger ralou

    be mmy guest με τα κείμενα νερίνα!
    Αλλωστε και τα δικά σου τα συλλέγω όλα. Χτες έδωσα στον Νικόλα το "the best of nerina.doc" να τα διαβάσει, τον είχα πρίξει με την καινουρια μπλογκοφιλενάδα και το ζήτησε ο ίδιος.
    To βραδάκι θα τα σχολιάσουμε μαζί.
    Ειναι από τα πράγματα που κάνουμε συχνά -να περνάμε απογεύματα με κουβεντούλα- και είναι το αντισταθμιστικό όφελος στο ότι δεν πρόκειται ποτέ να αποκτήσουμε παιδιά
    Εκτός αν είμαι κλώνος της Σάρας πράγμα που δύσκολο το βλέπω και είναι και ο λόγος που θολώνουν τα χρώματα μου καμιά φορά όταν η άτιμη η σκεψη ξεφεύγει από το προσεκτικό μάντρωμα που της έχω κάνει.
    Ας ειναι..

    Τι; νόμιζες ότι είναι δύσκολο να φτιάξεις σπανακόπιτα;
    Μην κοιτάς εγω, που όταν στερεύω από ιδέες κάτω ότι τάχα μου είμαι ο μεγάλος σεφ και βρίσκω ευκαιρία από μια συνταγή να σκαρώσω ενα ποστ!

    Πίνω την πρωτη γουλιά καφε στην υγειά σου φιλενάδα!
    Νασαι καλά που βρέθηκες στο δρόμο μου. Το μυαλό μου σε έχει ανάγκη!

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 27, 2006 2:05:00 μ.μ., Blogger Φωτούλα Τζιώντζου

    Ουφ, χαλάρωσα. Είχα κατατρομάξει ότι μου θύμωσες και δεν θα μου ξανάλεγες καλημέρα, για αυτό και άνοιξα φύλλο για να σε καλοπιάσω. Ο κόσμος να γύρναγε ανάποδα εγώ θα το άνοιγα το βρωμόφυλλο. Αγόρασα όλη την παραγωγή των Μύλων Αγίου Δημητρίου, Γεωργίου κάτι τέτοιο, θα σε γελάσω και δήλωσα στην οικογένεια: Ή θα βγώ απο τη κουζίνα με το φύλλο ή πάνω στο φύλλο μου και μέχρι να τα καταφέρω εσείς συνεχίστε να φέρνετε αλεύρι και γιαούρτια. Η συνταγή που μου δώσανε είχε γιαούρτι μέσα. Σε περίπτωση που πέσω στο καθήκον μηνύστε στη Ραλλού ότι με πήρε στο λαιμό της και να δω πως θα με σηκώσει. Αλλά είσαι καλό παιδί και με θετική ενέργεια και το φύλλο ανοίχτηκε σαν μόνο του με τη πρώτη. Βέβαια μου την έσπασε η Νερίνα, την οποία την έχει μάθει να ανοίγει φύλλο η μαμά μου και με τρέλλανε στις παρατηρήσεις και τις οδηγίες.
    Και νομίζω ότι πρέπει να μάθεις κάποια πράγματα για μένα τα εξής και δανεικά: Σαν και εσένα και εγώ ονειρεύομαι : Να είμαι νέα και πάλι. Να είμαι υγιής και πάλι. Να είμαι... (και να ξαναβρώ το χιούμορ μου) και συμπληρώνω να ξαναγελάσω πάλι ή μάλλον να μάθω να γελάω και να κλαίω.
    Όσο για σένα σε διαβάζει και ο καλός μου καθημερινά και ζηλεύει, γιατί μου έχει βγεί ψιλοανασφαλές τεχνοφρικιό.

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 27, 2006 5:21:00 μ.μ., Blogger ralou

    Νερινα για πάρε ενα μειλ να μιλάμε κατ ιδίαν
    rvoulgari
    at
    gmail
    teleia
    gr

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 28, 2006 10:09:00 μ.μ., Blogger Φωτούλα Τζιώντζου

    Ελήφθη. Ευχαριστώ. Καλό σου βράδυ.

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 29, 2006 4:07:00 μ.μ., Blogger Φωτούλα Τζιώντζου

    Εγώ σε εσένα mail δεν είναι γραφτό να στείλω. Το δοκίμασα απο το δικό μου mail, το δοκίμασα απο του καλού μου όλο μου λέει ότι κάπου υπάρχει λάθος.
    Τραγούδι που ταιριάζει ίσως στη περίπτωση:
    "Όχι δεν πρέπει να συναντηθούμε..."
    ή ποίημα
    "εαν είναι να έρθει θε να ' ρθει αλλιώς θα το κουβαλήσω εγώ με τα πόδια".
    Για καλό και κακό πάντως εγώ ξεκινάω την εκτροφή ταχυδρομικών περιστεριών. Γράψε μου μόνο σε τι χρώμα τα θες. Η λύση λευκή κουκουβάγια σαν του Χάρυ Πότερ κρίνεται ασύμφορη. Ξέρεις πόσο στοιχίζουν;
    Καλό σου βράδυ, τι χρώμα είπαμε έχεις σήμερα;

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 29, 2006 4:42:00 μ.μ., Blogger ralou

    Σιμπιζάκι με ροζ ριγούλες σήμερα!
    Ο πορφυρογέννητος ήταν στα ντουζένια του χθες και με καταγρατζούνισε!

    Εμ πως να έρθει το φουκαριάρικο μελάκι σου;
    Πως;
    Που η ξεμυαλισμένη το έγραψα λάθος.
    Ο λόγος εξηγείται στο τελευταίο σου ποστ -σχόλιο νο 2-

    για αλλαξε το σε
    teleia
    com

    και θα δεις χαρές που θα κάνει που θα βρει τον δρόμο του.
    Αντε δεν το ξαναγράφω ολο μαζί.
    Εχω τρελαθεί στο spam mail δύο λογαριασμους στο yahoo εχω εγκαταλείψει στην τυχη τους εξ αιτίας του.
    Να φανταστείς δεν μπαινω πια εκεί μέσα. Γύρευε τι μεταλλάξεις και τερατογενέσεις θα έχουν γίνει στην απομόνωση!

     
  • At Δευτέρα, Μαΐου 07, 2007 3:34:00 μ.μ., Blogger zouzouna

    Νάσαι καλά Ραλλού.
    Ευχαριστήθηκα, γέλασα, χόρτασα...... Ολα μαζί. οσο για αυτές τις νοικοκυρές που δεν έχουν πλάστη, έχω το εξής αμίμητο απο την γιαγιά μου. Ενα κομμάτι σκουπόξυλο. Ξέρεις τι καλή δουλειά κάνει? Ψιλό-ψιλό μια χαρά! Περασμένο με στρατσόχαρτο, θάναι δεν θάναι 70 ετών. Εχει κάνει φύλλα αυτό......... Σύντροφος απο το νοικοκυριό της γιαγιάς, αχώριστος.
    Πάντα τέτοιες (και άλλες συνταγές) !

     
  • At Δευτέρα, Μαΐου 07, 2007 3:52:00 μ.μ., Blogger ralou

    A! vasso!
    Εχεις και συ τέτοιο;
    Εχω κληρονομήσει ενα από την μάνα μου, έχει φτιάξει χυλοπίτες αυτό στα νιάτα του!!
    Το έφτιαξε ο πατέρας από σκουπόξυλο και είναι ελαφρύ και λίγο πιο παχουλό απο τα λεπτά μακρυά που πουλάνε τωρα.
    Το χρησιμοποιώ για μεγάλα φύλλα, δίπλες, και ζυμαρικά, το άλλο με τις λαβές για τις πίττες που τα ταψιά μου είναι μικρότερα.
    Εχεις blog;
    Στo προφίλ σου δεν δουλεύει το λινκ.

     
  • At Δευτέρα, Μαΐου 14, 2007 5:50:00 μ.μ., Blogger zouzouna

    Ραλλού μου,
    Δεν έχω blog, δεν έχω προχωρήσει τόσο στην τεχνολογία, όσο στην μαγειρική !!!!, χα, χα, χα, έχω μόνο email vassilikig@gmail.com.
    Χάρηκα που είναι κι άλλοι στο club του σκουπόξυλου. Το έλεγα στην μάνα και γελούσαμε!!!Θυμηθήκαμε παλιές εικόνες και ιστορίες απο το σπίτι.
    καλές μαγειρικές

     
  • At Δευτέρα, Μαΐου 14, 2007 5:56:00 μ.μ., Blogger zouzouna

    .... είπε η μάνα, δεν ήταν απο σκουπόξυλο, απο κάτι άλλο ήταν, αλλά έλα που δεν θυμάμαι! Φτού !!θα ξαναρωτήσω. Πάντως είναι χειροποίητο.

     
  • At Δευτέρα, Μαΐου 14, 2007 6:17:00 μ.μ., Blogger zouzouna

    Διάβασα αυτό και το σχολιάζω. Συγνώμη που μπήκα στα χωρικά ύδατα, αλλά μου βγήκε αυθόρμητα.
    ======
    At Δευτέρα, Νοέμβριος 27, 2006 10:55:00 πμ, ralou said...
    ...................
    Ειναι από τα πράγματα που κάνουμε συχνά -να περνάμε απογεύματα με κουβεντούλα- και είναι το αντισταθμιστικό όφελος στο ότι δεν πρόκειται ποτέ να αποκτήσουμε παιδιά
    Εκτός αν είμαι κλώνος της Σάρας πράγμα που δύσκολο το βλέπω και είναι και ο λόγος που θολώνουν τα χρώματα μου καμιά φορά όταν η άτιμη η σκεψη ξεφεύγει από το προσεκτικό μάντρωμα που της έχω κάνει.
    Ας ειναι..

    ==============================
    Πρωτοξαδέλφες της Σάρας???? Εγώ απο το βήμα των 47 το αποκλείω. Το απέκλεια απο μικρή. Τώρα συνειδητά και πιό πολύ. Θυμώνω να ακούω για Σάρες 47. και όμως υπάρχουν. και σε 10 χρόνια αυτά τα παιδιά????? Με τι μάνες θα μεγαλώσουν? Σάρες? Αξιόθηκα και "έδωσα" στο μεγάλωμα των παιδιών φίλων και γνωστών, "δίνω" στα μωρά της αδελφής μου όμως Δεν ήθελα δικά μου.
    Γιατί αφήνεις τα χρώματα να θολώνουν; Υπάρχουν παιδικά μάτια που ζητούν ένα χάδι.
    Μπήκα σε πολύ προσωπικά ύδατα, κλεφτοδιαβάζοντας. Μάλωσέ με, όμως διάβασέ με.

     
  • At Δευτέρα, Μαΐου 14, 2007 10:53:00 μ.μ., Blogger ralou

    vasso, σου απαντω στο μέιλ σου.

     
  • At Πέμπτη, Δεκεμβρίου 19, 2019 4:36:00 μ.μ., Blogger Xristos Zikos

    Υπεροχο αρρο, υπεροχη συνταγη πραγματικα συγχαρητηρια που την μοιραζεσαι μαζι μας!θα την δοκιμασω αυριο κιολας και ευχομαι αυτη η σπανακοπιτα ναβγει ωραι τραγανη και γευστικη. μεχχρι προτινος επαιρνα μονο απο εδω https://xrisizimi.gr/proionta/spitiki-xortopita/ για λογους βαρεμαρας χαχ

     
usefull  View My Public Stats on MyBlogLog.com