Τετάρτη, Μαΐου 03, 2006
Είμαι θυμωμένη !!!
Λαχανί τοίχοι και καφετιές ευρηματικές βιβλιοθήκες.
Μικρά κομψά καθιστικά , πολιτισμένο περιβάλλον και χώρος για παιδιά.
Ευάερο και ευήλιο με έναν καταπληκτικό τεράστιο φεγγίτη γεμάτο φυτά στο ημιυπόγειο που αναπληρώνει οποιαδήποτε θέα θα μπορούσε να ζητήσει κανείς.

Το νέο βιβλιοπωλείο στης Σταδίου.

Το επισκεφτήκαμε πρόσφατα στην καθιερωμένη βιβλιότσαρκα για πρώτη φορά.
Η συνήθεια αυτή είναι δεμένη στην ζωή μας εδώ και χρόνια.
Για μένα τα βιβλία αποτελούν ένα αντικείμενο λατρείας και δεν εννοώ μόνο για το περιεχόμενο τους αλλά ακόμα και σαν αντικείμενα.
Το πρώτο βιβλίο που μου χάρισαν όταν ήμουν παιδί (το "Κάστρο" του Ερρίκου Σιεγκέβιτς ) κυριολεκτικά έλιωσε στα χέρια μου.
Οι βιβλιοθήκες με την σειρά τους έγιναν χώροι πολυαγαπημένοι. Το "Όνομα του Ρόδου" του Εκο, ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία, πήρε την θέση του στην καρδιά μου ακριβώς γιατί περιέγραφε μια δαιδαλώδη βιβλιοθήκη που στοιχειώνει από τότε τα όνειρα μου.
Και βέβαια τα βιβλιοπωλεία καταπίνουν συστηματικά τις προσωπικές μου οικονομίες τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια. Συνήθως ψωνίζω στην Σόλωνος και τις παρόδους, βρίσκει κανείς εκεί τα πάντα σε μικρούς και μεγάλους εκδοτικούς οίκους, μικρά και μεγάλα βιβλιοπωλεία.

Δεν είχα μπει ποτέ σε αυτό το καινούριο στην Σταδίου.
Και δεν θα ξαναμπώ ποτέ από ότι φαίνεται.

Ώρα 10:30 π.μ. : Μπαίνουμε από την πόρτα με τα συστήματα ασφαλείας.
Ωρα 10:31 π.μ. : Στην είσοδο η έκπληξη με την παρουσίαση του De Rerum Natura εκεί που δεν το περίμενα.
Ώρα 10:35 π.μ. : Πλησιάζω την πρώτη βιβλιοθήκη και παίρνω ένα βιβλίο στα χέρια μου.
Ώρα 10:37 π.μ. : από την δ ι π λ α ν ή βιβλιοθήκη πέφτει ένα βιβλίο από μια κακοτοποθετημένη στοίβα , μετά ένα δεύτερο και ένα τρίτο.
Ώρα 10:38 π.μ. : Εμφανίζεται ξανθιά περιποιημένη κυρία – εξυπηρετήτρια του καταστήματος όπως δείχνει η ταμπελίτσα που φοράει στο πέτο - και μου ρίχνει φονικό βλέμμα.
Ώρα 10:39 π.μ. : Ξεροκαταπίνω από αμηχανία. Μόνα τους πέσανε , δεν τα άγγιξα, ψελλίζω και της χαρίζω δειλό χαμόγελο, σκύβοντας να μαζέψω τα πολύτιμα αντικείμενα από το πάτωμα. Με ξανακοιτάζει με το φονικό βλέμμα της, και καταπίνω την γλώσσα μου. Μου αρπάζει αμίλητη από τα χέρια το βιβλίο που μάζεψα. Μου γυρίζει την πλάτη και φεύγει.
Ώρα 10:41 π.μ. : Πλησιάζει συνάδελφο της και με δείχνει με νόημα. Από την άκρη της μύτης της κρέμεται υποτιμητικό ύφος ( συνάδελφός της είναι απλά αδιάφορος).
Ώρα 10:43 π.μ. : Βγαίνω από το κατάστημα έξαλλη. Θα θελα να την δείρω. Όχι γιατί ήταν άσκοπα αγενής μαζί μου αλλά γιατί μου χάλασε το πακέτο της απόλαυσης που μου δίνουν τα βιβλιοπωλεία.

13 λεπτά ήταν αρκετά.

Δεν θα ξαναπάω !

p.s.
Καλά ίσως είμαι υπερβολική, είμαι όμως και θυμωμένη ! ! !

Ετικέτες

 
posted by ralou at 11:23 π.μ. | Permalink |


14 Comments:


  • At Τετάρτη, Μαΐου 03, 2006 12:38:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Για τον Ιανό μιλάτε; Γιατί δεν το κατονομάζετε; Αν μιλάτε για τον Ιανό τότε υπάρχει κ άλλος λόγος να μην πατάει κανείς το ποδαράκι του εκεί μέσα. Ο εργασιακός μεσαίωνας στον οποίο ζουν οι εργαζόμενοι εκεί μέσα. Αν κ είναι ωραίος χώρος, δεν πατάω εκεί μέσα γιαυτό το λόγο.

    Αν λέτε για τον Ιανό. Πάντως εγώ για τον Ιανό ομιλώ.

     
  • At Τετάρτη, Μαΐου 03, 2006 12:52:00 μ.μ., Blogger Stavros Katsaris

    Μάλλον ζούμε στο ίδιο όνειρο.
    Αγαπώ και εγώ τα βιβλία.
    Και θυμάμαι σαν και εσένα το πρώτο μου. "ο γέρος και η θάλασσα". Το διάβασα πρώτα στα αγγλικά. Το φροντιστήριο αγγλικών που πήγαινα ήταν πολύ προχωρημένο. Μας είχαν δώσει λοιπόν ένα βιβλίο στον κάθε μαθητη να το διαβάσουμε και να γράψουμε μια έκθεση με τις εντυπώσεις μας.
    Μαγεύτηκα. Πήγα και το αγόρασα και στα Ελληνικά. Ήμουν τότε 14. Στο σπίτι μας δεν κυκλοφορούσαν βιβλία, εκτός από μια διακοσμητική εγκυκλοπαίδεια.
    Άρχισα να αγοράζω βιβλία. Με κάθε τρόπο και κάθε μέσο. Και δεν πρόκειτε να σταματήσω ποτέ. Μου ξαναθύμησες απόψε το σπίρτο που άναψε τη φωτια.
    Πολύ όμορφο το πρώτο μέρος του κειμένου.
    Για τα μεγαλοβιβλιοπωλεία τώρα.
    Πρέπει να καταλάβουν αυτοί που τα δημιουργούν οτι για να γεμίζουν κόσμο θα πρέπει να μας αφήνουν να τα χαιρόμαστε!
    Τι να τα κάνουμε 400τ.μ. αν δεν πρέπει να αγγίζουμε τίποτα.
    Τα βάζα είναι άδεια και εύθραστα.
    Τα βιβλία δεν παθαίνουν τίποτα και έιναι γεμάτα..

     
  • At Τετάρτη, Μαΐου 03, 2006 12:56:00 μ.μ., Blogger ralou

    Ναι για τον Ιανό μιλάω Αθήναιε.

    Δεν το γνώριζα αλλά είναι κρίμα για τους υπαλλήλους αν τα πράγματα είναι τόσο άσχημα γι αυτούς.
    Ειναι επισης κρίμα αν το κλίμα αυτό τους κάνει να μεταφέρουν την δυσαρέσκια τους στους πελάτες, αλλά τώρα το δικαιολογώ.

    (Εχω εργαστεί σε παρόμοιες συνθήκες και απαιτείται τεράστιο απόθεμα υπομονής και αγάπης για την δουλειά για να μην το κάνεις)

     
  • At Τετάρτη, Μαΐου 03, 2006 1:07:00 μ.μ., Blogger ralou

    @ stavros katsaris
    καλως ήλθες stavros!

    Συμφωνώ για τα μεγαλοβιβλιοπωλεία.
    Αλλωστε η επίσκεψη σε ενα βιβλιοπωλείο είναι μια ολόκληρη τελετουργία που θέλει μια χαλαρή και οικεια ατμόσφαιρα. Την μυρωδιά του παλιού χαρτιού, την λαχτάρα να βρεις μια παλιά έκδοση που σου είχε ξεφύγει, ή ενα κλασσικό που δεν διάβασες όταν ήσουν παιδί.
    Τα νέα βιβλιοπωλεία μοιάζουν πλαστικά. Κάτι σαν πολυκατάστημα πώλησης καλλυντικών.

    Θα μείνω στα παλιά. Αλλά και στις εκθέσεις βιβλίων.
    Με τρελαίνει να σκέφτομαι τόσα βιβλία συγκεντρωμένα. Οταν πάμε σε εκθέσεις ο Ν. λέει ότι μοιάζω με παιδάκι που τα ξαμόλησαν στα Jumbo.

     
  • At Τετάρτη, Μαΐου 03, 2006 7:25:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Βρε Ρου μου, που θα την πας πια αυτήν την βιβλιοθήκη σου?
    Συγκρατήσου σε πήραν χαμπάρι και οι υπάλληλοι, δεν ειναι καραμέλες τα βιβλία.
    Τώρα ότι είσαι ζημιάρα το ξέρω πολύ καλά. "ΖΗΜΙΑΡΟΓΑΤΑ"

    Πλάκα κάνω.

    ΦΙΛΙΑ ALEX

     
  • At Τετάρτη, Μαΐου 03, 2006 11:36:00 μ.μ., Blogger lemon

    Αγαπώ τα βιβλία όσο κι εσύ-το περιγράφεις πολύ ωραία αυτό το αίσθημα...ναι, και όλα τα έξοδα σε βιβλία, και το πάτωμα του σπιτιού θα βουλιάξει καμιά μέρα, και έγιναν πανάκριβα-αλλά δόξα τω θεώ υπάρχουν και δανειστικές βιβλιοθήκες...
    Σαν το Σταύρο κι εγώ, σ ένα σπίτι που τα βιβλία ήταν λίγα και καταχωνιασμένα, τα ξετρύπωα-μα τι ήταν αυτό? ένστικτο? αναμνήσεις προηγούμενης ζωής? και έκτοτε δεν τα αποχωρίστηκα. Κι ας λένε οτι τα παιδιά πρέπει να βλέπουν κάποιον να διαβάζει για να μάθουν κι αυτά. Οχι, δεν ισχύει αυτό. Γεννιέσαι μ αυτή την ανάγκη-του ταξιδιού...
    Ευχαριστώ που μου δίνεις την ευκαιρία να τα πώ!!

    Είστε τυχεροί που έχετε τόσα βιβλιοπωλεία στην Αθήνα. Στη Σόλωνος τρέχω, τις έλαχιστες φορές που έχω έρθει, έστω και για μια βόλτα, για τη μυρωδιά!

     
  • At Πέμπτη, Μαΐου 04, 2006 9:59:00 π.μ., Blogger ralou

    @ Alex
    καλως τη μου, καλως τη μου!
    Επιτέλους με επισκέπτεσαι φιλενάδα!
    Και μη με λές εμένα ζημιαρόγατα μην έρθω εκέι και σου γρατζουνίσω όλα τα έργα σου!
    Αθλια ζουζούνα ! !

    @ morgana
    Ax το ήξερα εγώ ότι θα βρώ καλά φιλαράκια στην μπλογκόσφαιρα!
    Πάνω της γλυκιά μου!
    Καλημέρα είπα; Καλημέρααααααα!

    @ lemon
    Ετσι και εγώ lemon. Κανένας στην οικογένεια (εκτός από τον Ν.) δεν έχει την τρέλα. Ο ανηψιός μου με ρώτησε πριν λίγο καιρό "τοσα βιβλία σε πόσες μέρες καίγονται στο τζάκι; " και κόντεψα να πάθω αποπληξία.
    Αλλά εγώ φρόντισα ήδη για την τύχη τους όταν στο μελλον δεν θα ήμαστε εκεί να τα αγαπάμε!

     
  • At Πέμπτη, Μαΐου 04, 2006 5:44:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Ζημιαρόγατα βλέπω σε έχουν μάθει όλοι μέσα από τη γατίστικη σελίδα σου. Μπορεί να φτιάξω και εγώ την ζουζουνοσελίδα θα το σκεφτώ.

    Βέβαια φοβήθηκα λίγο με την morgana που θέλει να σε δείρει και βλέποντας και την φωτό της,
    θα ηθελα να την ρωτήσω "morgana πες μας τί πίνεις και συ και δεν μας δίνεις? τα 'χω χαμένα ανησυχώ για σένα." (Μorgana μου αρέσεις γιατί έχεις χιούμορ)

    Τώρα όσο για σένα ζημιαρόγατα πρόσεχε γιατί το ζουζούνι έρχεται!!!!!!!

     
  • At Πέμπτη, Μαΐου 04, 2006 6:30:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Ρου μπες στην morgana, πολύ γέλιο.
    Εχω γράψει και σχόλιο σχετικά με μία φωτό που έχει σε ένα ανέκδοτο.

    Πολύ γέλιο.

     
  • At Πέμπτη, Μαΐου 04, 2006 9:32:00 μ.μ., Blogger triantara

    Η μητέρα μου πήρε εμένα και τον αδερφό μου όταν είμασταν μικράκια και μας πήγε στην καινούρια, τότε, βιβλιοθήκη του Χαλανδρίου (πριν από 20 και χρόνια - άραγε να υπάρχει ακόμα?). Εκεί ανακάλυψα βιβλία της Μπλάιτον, τα 3 ερωτηματικά, και τόσα άλλα. Θυμάμαι και το "Προσοχή, ο Βράνεκ φαίνεται τελείως ακίνδυνος" που το διάβαζα και το ξαναδιάβαζα (δεν θυμάμαι συγγραφέα). Από τότε έχω και γω πάθος με τα βιβλία, αλλά χώρο δεν έχω πια, έχουμε γεμίσει ;)

    Ώστε έτσι στον Ιανό... να πάμε μια μέρα καμιά 10αριά άτομα, να ρίξουμε πολλά βιβλία "κατά λάθος"... ;)

     
  • At Πέμπτη, Μαΐου 04, 2006 10:52:00 μ.μ., Blogger Marina

    Τρελλαίνομαι και εγώ για βιβλία διαβάζω μετά μανίας. Το πρώτο βιβλίο που θυμάμαι ήταν ο Πήτερ Πάν. Ομως όταν στο βιβλιοπωλείο οι πωλητές φέρονται απρεπώς πρός τους πελάτες, τους το λέω. Αυτή η αγενής καρακάξα που σε πρόσβαλε με το βλέμμα της και τα υπονοούμενά της έπρεπε να μαστιγωθεί. Να βάλεις τις φωνές και να την κάνεις του αλατιού. Πληρώνεται για να εξυπηρετεί όχι για να επιπλήττει..Ντροπή

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 05, 2006 10:26:00 π.μ., Blogger ralou

    @ alex

    Check your mail!

    @ triantara

    Εισαι τυχερή. Οι δικοι μου γονείς θεωρούσαν κακό για μια μαθήτρια να διαβάζει "εξωσχολικά" βιβλία σε βάρος όπως πίστευαν των σχολικών.
    Οσο για το χώρο σε καταλαβαίνω. Στο σπίτι μου (φτιαγμένο την δεκαετία του 80 με τα σύνθετα του και τους μπουφέδες του) ολα αυτά εξωστρακίστηκαν σιγά σιγά για να μπούν βιβλιοθήκες. Αχ γέμισαν και αυτές τώρα! Το επόμενο που θα φύγει μάλλον είναι ενα όμορφο (και άχρηστο) σεκρετεράκι.
    (Α! ευχαριστώ και για την φιλοξενια)

    @ marina
    Εγώ η δειλή απλά θυμώνω! Και δυτυχώς όχι μόνο στα βιβλιοπωλεία.
    Ξέρεις καμιά φορά το live and let live είναι λάθος. Πολύ λάθος!

    Πάντως δεν επιθυμώ να αποκτήσω προσωπική βεντέτα με στο συγκεκριμένο μαγαζί. Ιδιαίτερα αν τα πράγματα είναι όπως τα περιγράφει παραπάνω ο Αθήναιος.

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 05, 2006 11:34:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ
    ΣΤΗΝ @RALOU KAI ΣΤΗΝ @MORGANA

    Χάρη σε σας γλυκές μου και κυρίος της φιλενάδας μου θα φτιάξω και εγώ το δικό μου blog.

    Με πείσατε... θα σας ενημερώσω.

    @ralou:δες και το email σου.

    ΦΙΛΙΑ

     
  • At Τρίτη, Μαΐου 16, 2006 12:27:00 μ.μ., Blogger An-Lu

    Κακώς πήρες τέτοια απόφαση, ειδικά τώρα που έχουν τραπέζια για να ακουμπάμε τα βιβλία.... Κρίμα για το μαγαζί που οι υπάλληλοί του διώχνουν τον κόσμο...
    Για το κεφάλαιο βιβλία δεν σχολιάζω....είσαι κλώνος μου!!!!!

     
usefull  View My Public Stats on MyBlogLog.com